Na co uważać podczas kupowania nowego telefonu komórkowego?

Na co uważać podczas kupowania nowego telefonu komórkowego?27.06.2008 10:30
Karolina Adamus

Kupno telefonu komórkowego nie jest, jakby się mogło wydawać, zbyt prostą sprawą. Nawet jeżeli jesteście zdecydowani na konkretnego producenta, czy wiecie, że chcielibyście telefon tylko do rozmów i wysyłania SMS-ów, pozostaje kilka kwestii, które warto sprawdzić, aby nie być rozczarowanym po kupnie nowej zabawki.

Kupno telefonu komórkowego nie jest, jakby się mogło wydawać, zbyt prostą sprawą. Nawet jeżeli jesteście zdecydowani na konkretnego producenta, czy wiecie, że chcielibyście telefon tylko do rozmów i wysyłania SMS-ów, pozostaje kilka kwestii, które warto sprawdzić, aby nie być rozczarowanym po kupnie nowej zabawki.

Żywotność baterii

Biorąc pod uwagę prędkość rozwoju dodatkowych „gadżetów” w nowoczesnych komórkach, żywotność baterii jest jedną z najważniejszych obecnie funkcji Warto jest zasięgnąć rady obecnych użytkowników danego modelu, jak długo jest w stanie pociągnąć telefon i czy nam to odpowiada. Nie ma nic gorszego niż zakup komórki, której funkcjami możemy nacieszyć się w najlepszym wypadku przez jeden dzień.

Pamiętaj, że takie funkcje jak włączona obsługa sieci 3G, WiFi, GPS, Bluetooth, aparat cyfrowy czy odtwarzacz muzyczny znacznie zmniejszają żywotność baterii w komórce. Nie sugeruj się też liczbami podanymi przez producenta. Rzadko które zgadzają się z rzeczywistością.

Jakość głośnika

Kolejna ważna sprawa, o której przetestowaniu zapomina duża część użytkowników. Przy kupnie telefonu u operatora poproś o włączenie aparatu i wykonaj rozmowę próbną dla sprawdzenia jakości głośnika. Model modelowi nie równy, zwłaszcza jeżeli chodzi o komórki produkowane masowo. Może zdarzyć się tak, że telefon, przez który świetnie słychać rozmówcę u twojego znajomego, nie będzie działał tak samo u ciebie.

Możliwość sterowania na odległość

Rozmawianie przez telefon podczas jazdy samochodem jest wykroczeniem i w każdej chwili możesz narazić się na mandat, a niedługo może i na punkty karne. Dlatego przed zakupieniem upatrzonego modelu upewnij się, że został wyposażony w funkcję głośnomówiącą lub technologię Bluetooth, dzięki której będziesz mógł połączyć telefon ze słuchawką i w taki sposób prowadzić rozmowę podczas jazdy.

Kupuj z gwarancją

Komórka to tylko zwykły gadżet elektroniczny, który w każdej chwili może ulec awarii. Warto jest zwrócić uwagę czy przy zakupie wraz z telefonem oferowana jest gwarancja. Trwa ona z reguły 24 miesiące od czasu zakupu komórki i obejmuje wiele przypadków losowych. Przeczytaj jednak rzetelnie gwarancję, bo możesz się zdziwić. Niektóre usterki jak zalanie telefonu są do wykrycia i żaden sklep, operator czy nawet serwis GSM nie będą chciały uznać gwarancji.

Zakup lub odbiór osobisty

Najlepszym i sprawdzonym sposobem zakupu telefonu komórkowego jest transakcja „na żywo” w sklepie lub u operatora komórkowego. Po pierwsze na pewno nie będzie problemów z uzyskaniem gwarancji. Po drugie zawsze można sprawdzić sposób działania aparatu i jego wykonanie. Jeżeli ze względu na cenę zdecydujesz się na zakup komórki przez Internet, zawsze staraj się, aby doszło do odbioru osobistego.

Mam nadzieję, że ten krótki poradnik zwrócił waszą uwagę na kilka istotnych kwestii, na które warto uważać przy zakupie telefonu.

Już w poniedziałek zapraszam do poradnika, na co uważać podczas wyboru oferty u operatora komórkowego?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.