Najdroższa książka telefoniczna

Najdroższa książka telefoniczna30.03.2009 08:20
telnic.tel
Kira Czarczyńska

Od 24 marca dla "szarego obywatela" udostępniona została możliwość rejestracji adresów internetowych w domenie .tel. Niestety, mimo, że jako nowość domenka zainteresowała sporo firm i osób prywatnych, w praktyce nie nastąpił bynajmniej boom choćby ogólnie porównywalny z tym, co działo się przy "wchodzeniu" domen .eu.

Od 24 marca dla "szarego obywatela" udostępniona została możliwość rejestracji adresów internetowych w domenie .tel. Niestety, mimo, że jako nowość domenka zainteresowała sporo firm i osób prywatnych, w praktyce nie nastąpił bynajmniej boom choćby ogólnie porównywalny z tym, co działo się przy "wchodzeniu" domen .eu.

I raczej się nie zacznie, na razie przynajmniej. Problem polega bowiem na tym, że strony internetowe w domenie .tel mogą zawierać tylko informacje kontaktowe dotyczące właściciela, na dodatek w formacie dostarczanym przez Telnic.

Zacznijmy jednak od tego, że w domenie .tel możemy umieścić jedynie:

  • dane kontaktowe właściciela
  • linki - do stron firmowych, nawigacyjne, itp.
  • mapy, adresy
  • słowa kluczowe, ważne informacje, tekst dla wyszukiwarek

Zawartość takiej strony - czy raczej nierozbudowanej wizytówki - jest więc nie tylko mocno ograniczona. Jest także standardowa, co oznacza, że nawet szablonu, w którym te informacje się zamieszcza, nie można zmienić zgodnie z własnymi preferencjami. Niby to dobrze, wszystko będzie ładne, przejrzyste i bezreklamowe...

...tylko jak to się ma do Internetu, którego podstawową cechą od dawna już jest konfigurowalność? To, co tworzą domeny .tel to w zasadzie nic innego, niż potwornie droga, za to opłacana przez "klientów", książka telefoniczna. Dostępna online, a jakże.

Pomijając jednak popularność tych domen, czy też jej brak, zastanowić warto się nad sensem robienia w ogóle takiej "książki telefonicznej". Jest, czy nie ma...?

Większość ludzi, z którymi rozmawiam, twierdzi to samo: mamy już domenę .mobi, nie zaskoczył pomysł, to po co nam jeszcze .tel? Ta opinia jest rzecz jasna słuszna, ale tylko w jednym przypadku: jeśli pominie się sam mechanizm działania domen .tel, ideę tego systemu. A ona jest wbrew pozorom fajna - o ile potraktować ją zgodnie z tym, czym jest.

Bo to jest właśnie książka telefoniczna. Lekka, na pewno przystosowana do urządzeń mobilnych (bo się jej nie da modyfikować), pozbawiona zakłócaczy w rodzaju reklam czy tony ciężkiej grafiki, czytelna, pozwalająca szybko się przemieszczać między przykładowo poszczególnymi firmami danej branży. W domenie .mobi może wisieć w zasadzie wszystko. Tutaj są konkretne informacje, nic więcej. Jeśli zostanie dopracowany sposób wyszukiwania tych informacji, to domeny .tel mają szansę mieć się całkiem nieźle.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.