Najlepszym świątecznym prezentem jest...

Najlepszym świątecznym prezentem jest...24.12.2017 13:07
Świąteczne dekoracje
Źródło zdjęć: © pixabay.com
Mateusz Żołyniak

...czas spędzony w spokoju z rodziną, którego nikt nie zakłóca zabawą telefonem komórkowym. Badania nie pozostawiają złudzeń.

Czego najbardziej chcemy na święta?

Dobitnie wskazują na to badania przeprowadzone na zlecenie fińskiego HMD Global, który odpowiada za markę Nokia Mobile. Tworząc je firma OnePoll przebadała 11 tys. osób na całym świecie, a użytkownicy z aż 11 krajów jasno wskazali, że wszystko czego potrzebują to niczym niezakłócony czas, który można spędzić z rodziną.

To właśnie ten "prezent" znalazł się na szczycie listy życzeń Polaków, a do tego nam innymi propozycjami ma wyraźną przewagę:

  1. Wartościowy czas spędzony z najbliższymi - 28 proc.
  2. Pieniądze - 18 proc.
  3. Książki - 6 proc.
  4. Ubrania - 4 proc.
  5. Vouchery do spa - 3 proc.
  6. Droga biżuteria, jak kolczyki czy naszyjniki - 3 proc.
  7. Zegarek - 3 proc.
  8. Butelka dobrego alkoholu - 3 proc.
  9. Konsola 3 proc.
  10. Telewizor - 3 proc.

Podobną opinię do Polaków, którzy wzięli udział w badaniu, wyrazili mieszkańcy 10 innych krajów. Należą do nich: Anglia (23 proc.), Chiny (42 proc.), Kolumbia (40 proc.), Francja (27 proc.), Niemcy (32 proc.), Włochy (28 proc.), Meksyk (40 proc.), Rosja (43 proc.), Szwecja (30 proc.) i Finlandia (21 proc.). Dość dodać, że za niezakłócony niczym czas z rodziną Polacy byliby w stanie wydać o wiele więcej niż za jakikolwiek telefon. 24 godz. takiego stanu wycenione zostały średnio na 27 tys. zł.

Nie tylko nie chcemy nowych telefonów na święta, ale wcale nie chcemy ich widzieć na oczy

Brak telefonów komórkowych na liście świątecznych życzeń może nie dziwić, gdy weźmie się pod uwagę, że wybór smartfonu to coś osobistego i ciężko zdawać się na gust innych użytkowników. Tym razem nie w tym jednak rzecz.

Komórki, które dają błyskawiczny dostęp do usług społecznościowych, już od dawna są plagą wszystkich spotkań grupowych. Dotyczy to tak piątkowych wypadów z grupą znajomych "na miasto", jak i rodzinnych Świąt. Ponad połowa badanych przez OnePoll wskazuje, że używa telefonu przy wigilijnym stole.

Pekka Rantala:

To rzadkość dla firmy telefonicznej, aby proponować odłączenie się od urządzeń, ale podejmujemy odważną decyzję i deklarujemy, że nic, nawet nasze własne produkty, nie jest ważniejsze, niż czas podarowany nam przez najbliższych. Przy blisko jednej szóstej respondentów deklarujących, że nigdy nie wyłączają swoich telefonów, przyszedł czas by powiedzieć – odłóżcie je na bok, wyłączcie i doceńcie te szczególne chwile.

Głównym powodem skłaniającym ku temu ma być chęć robienia zdjęć (64 proc. badanych), ale jasne jest, że na tym się nie kończy. Warto pomyśleć o pozostawieniu komórki w innym pomieszczeniu przez Święta. Tym bardziej, że ślęczenie na ekranikiem telefonu wpływa to na samopoczucie innych osób:

  • sześciu na dziesięciu Polaków (58 proc.) uważa za niegrzeczne używanie telefonu przy stole;
  • Polacy uważają ludzi z telefonem w ręku za swoją największą bolączkę (60 proc.);
  • siedmiu na dziesięciu Polaków (73 proc.) chciałoby, aby ich rodziny wyłączyły telefony w trakcie Świąt;
  • ponad jedna trzecia Polaków (37 proc.) chciałaby móc wyłączyć telefony bez poczucia winy.

HMD Global proponuje przez okres świąteczny swego rodzaju "detoks od telefonów". Zdecydowana większość użytkowników przez ten dzień czy dwa może obejść się bez komórki i na poważnie zająć spędzaniem czasu z rodziną.

Tego też w imieniu redakcji Komórkomanii serdecznie Wam życzę. Wesołych Świąt!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.