Need for Speed: Hot Pursuit - test

Need for Speed: Hot Pursuit - test21.11.2010 21:12
Need for Speed: Hot Pursuit
Zbyszek Kowal

Nasz wpis na temat pojawienia się na rynku gry Need for Speed: Hot Pursuit wzbudził Wasze zainteresowanie. Postanowiliśmy więc bliżej przyjrzeć się wyścigom Electronic Arts. Z naszej recenzji dowiecie się wszystkiego na temat nowego hitu z App Store.

Nasz wpis na temat pojawienia się na rynku gry Need for Speed: Hot Pursuit wzbudził Wasze zainteresowanie. Postanowiliśmy więc bliżej przyjrzeć się wyścigom Electronic Arts. Z naszej recenzji dowiecie się wszystkiego na temat nowego hitu z App Store.

Zacznijmy od tego, że pojawienie się gry Hot Pursuit w sklepie Apple?a zbiegło się z premierą edycji konsolowej. Wyścigi firmy Electronic Arts zbierają pochlebne recenzje na całym świecie. Niestety już na samym początku muszę zdradzić, że wydanie na iPhone?a nie jest tak samo dobre jak edycja konsolowa.

iPhone to nie PlayStation 3

Różnica pomiędzy jednym a drugim wydaniem polega na tym, że wersje iPhone'ową okrojono do trybu policyjnego. Na konsoli natomiast możemy wybrać czy chcemy być policjantem lub przestępcą. Z drugiej jednak strony, patrząc na wielkość gry (380 MB), można stwierdzić, że upchnięcie kolejnych samochodów bardzo mocno powiększyłoby i tak dużą już ?wagę? paczki.

Skupmy się zatem na tym, co oddano do dyspozycji graczy. Gra składa się z trzech podstawowych trybów rozgrywki - kariery policjanta, szybkich pojedynczych wyścigów oraz trybu wieloosobowego. Poniżej postaram się pokrótce je Wam opisać, gdyż to one tak naprawdę stanowią o atrakcyjności dzieła EA.

Kariera policjanta to główny tryb, w który powinniśmy zagrać. W pierwszym wyścigu (tuż po obejrzeniu imponującego intro) przechodzimy swoisty samouczek. Zasady rozgrywki są banalnie proste. Odchylając iPhone?a w lewo lub prawo, sterujemy samochodem, gaz wciśnięty jest zawsze do dechy, skrzynia biegów jest automatyczna, wiec nie musimy się o nic martwić.

Hamulec (rzadko się go używa) aktywuje się poprzez gest na ekranie ? przesuwamy palcem z góry na dół po lewej stronie. W odwrotną stronę aktywuje się dopalacz, którego pasek mocy jest ładowany poprzez brawurową jazdę.

Need for Speed: Hot Pursuit
Need for Speed: Hot Pursuit

Kampania podzielona została na 24 scenariusze, które ładnie rozłożono na mapce. Za każdy wyścig otrzymujemy pieniądze oraz gwiazdki. Za pieniądze odblokowujemy jedną z 15 dostępnych w grze fur, natomiast za gwiazdki zbieramy osiągnięcia. Im lepiej pojedziemy w danym wyścigu, tym szybciej awansujemy w policyjnej hierarchii.

Dobry policjant zawsze wygrywa

Wyścigi zostały podzielone na trzy główne rodzaje. W pierwszym ścigamy się z czasem, aby zdążyć na czas do miejsca kradzieży. W drugim ścigamy się z innymi policjantami o tytuł najszybszego stróża prawa. W trzecim natomiast dewastujemy samochody przestępców ? idealna kopia trybu Takedown z popularnej serii Burnout.

Do tego dochodzi jeszcze jazda od punktu kontrolnego do punktu kontrolnego oraz pościg za tylko jednym bandytą. Uczciwie trzeba jednak przyznać, że są to tylko wariacje pierwszej trójki i na dłuższą metę nie różnią się niczym specjalnym.

Podczas wyścigów możemy korzystać z trzech ułatwień. Kolczatka, którą rozwijamy za naszym samochodem, skutecznie zatrzyma goniący nas samochód. Na auta, których nie możemy doścignąć, bardzo dobry jest strzał z działka EMP. Impuls elektromagnetyczny potrafi na chwilę pozbawić oponenta władzy nad kierownicą. Natomiast podczas ścigania bandytów możemy wezwać posiłki w postaci blokady drogowej. Wszystkie wspomniane ?pomoce? składają się razem na arsenał technik, jakimi musimy się posługiwać w drodze do zwycięstwa.

Po przejściu dość krótkiej kampanii (która nie zajmie wam więcej niż 4 godziny) można pobawić się w trybie szybkich wyścigów. Jest do druga forma rozrywki, jaką zafundowali nam elektronicy. Przed wyścigiem wybieramy samochód, trasę oraz warunki pogodowe. Można zdecydować się również na losowy zestaw. Co ciekawe jednak, zdobyte w szybkich wyścigach pieniądze dodawane są do naszego licznika w trybie kariery.

Trzecim i ostatnim trybem rozgrywki jest zabawa wieloosobowa. Tutaj spotka Was prawdopodobnie największe rozczarowanie. Aplikacja pozwala na rozegranie szybkiej potyczki z jednym kolegą za pomocą łącza Bluetooth lub Wi-Fi. Nie zaimplementowano żadnych rozgrywek online. Nie dodano nawet Game Center. Naszych wyników nie możemy porównać z nikim na świecie. Szkoda, bo inne firmy udowodniły, że zabawa po sieci znacznie przyczynia się do sukcesu gry.

Retina prezentuje się wyśmienicie

Najmocniejsza strona gry bez wątpienia jest grafika. W urządzeniach wyposażonych w Retinę Hot Pursuit prezentuje się wspaniale. W szczególności urzekają modele samochodów. Lamborghini, Porsche czy Nissan wyglądają prześlicznie. Warunki pogodowe (noc, deszcz) oddano bardzo dokładnie.

System osiągnięć oraz same menu oprócz tego, że są funkcjonalne, podkreślają dbałość o szczegóły. Cała aplikacja sprawia wrażenie nowoczesnej. Co ciekawe, również na starym iPhonie 3G wszystko dzieła bez zarzutu i wygląda bardzo poprawnie. Duży plus za optymalizacje i podejście do design.

Oprawa muzyczna może się podobać. Jest kilka ciekawych soundtracków, które pasują do ogólnego klimatu gry. Nie jest to typ muzyki, którą preferuję, ale potrafię docenić solidne melodie. Również dźwięki stłuczek (nasze auto nigdy się nie rozwala) oraz ryk silnika brzmią jak należy.

Słówko podsumowania. Hot Pursuit na iPhonie to gra solidna, ale nie wybitna. Brakuje rozwiązań sieciowych, sama kampania nie jest niczym porywającym. Gra dość szybko się nudzi, co biorąc pod uwagę cenę (4 euro), jest dość ważnym aspektem.

Z drugiej jednak strony niewiele jest tak ładnie zrobionych gier w App Store. Jeśli zatem szukacie dość krótkiej, ale intensywnej rozrywki w ładnej oprawie, to nowy Need for Speed jest dobrym wyborem. W przeciwnym razie zastanówcie się podwójnie nad zakupem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.