Negocjacje o marże od doładowań znów uderzają w klientów

Negocjacje o marże od doładowań znów uderzają w klientów22.02.2010 17:55
plus - doładuj
Kira Czarczyńska

Pamiętacie jeszcze, jak we wrześniu zeszłego roku Plus walczył o obniżkę marży z dystrybutorami swoich doładowań pre-paid? Wygląda na to, że Era postanowiła pójść w jego ślady.

Od kilku już dni nie można już kupić kart w punktach Kolportera, a wszystko wskazuje na to, że od marca zabraknie ich też w kioskach Ruchu.

Pamiętacie jeszcze, jak we wrześniu zeszłego roku Plus walczył o obniżkę marży z dystrybutorami swoich doładowań pre-paid? Wygląda na to, że Era postanowiła pójść w jego ślady.

Od kilku już dni nie można już kupić kart w punktach Kolportera, a wszystko wskazuje na to, że od marca zabraknie ich też w kioskach Ruchu.

Operatorzy walczą od dawna

Początki "wojny o marże" sięgają już w tej chwili kilku miesięcy wstecz. Na początku września 2009r. Plus postawił na szali 85% punktów sprzedaży doładowań - i jego klienci przez pewien czas mieli poważny problem z zasileniem swoich kont pre-paid.

Plusowi się udało - Era próbuje

Polkomtel jednak negocjacje szybko podjął i udało mu się nawet faktycznie obniżyć marże detaliczne o 2,5%.

Widząc ten sukces, na podobny krok zdecydowała się sieć Era. W chwili obecnej skutkuje to dla klientów niemożnością zakupienia doładowań w punktach Kolportera, a niedługo również i w sieci Ruch. Na nowe, niższe marże nie zgodzili się także mniejsi dystrybutorzy: KarTel i Mennica.

Co dalej?

Najprawdopodobniej nie ma się czego obawiać - skoro dystrybutorzy podjęli negocjacje z Polkomtelem, to i z PTC będą chcieli zawrzeć ugodę. Nie wiadomo jednak na razie nic o trwających ani planowanych rozmowach w sprawie obniżenia marży, ciężko więc przewidzieć, jak długo taka sytuacja może potrwać.

Plus swoje nowe warunki negocjował zaledwie kilka dni i w rezultacie podjęto decyzję o kompromisie: marże faktycznie spadły, ale wprowadzenie zmian rozłożono w czasie. Dodatkowo zaś operator zagwarantował, że do lutego 2011 roku kolejnych zmian warunków umowy nie będzie.

Teraz podobnie jak w przypadku Plusa, w około 50-80% terminalach z doładowaniami nie będzie można kupić kodu dla Tak-Tak i Heyah. Pozostaje liczyć na to, że tu również ugoda zostanie szybko zawarta.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.