Nie wszyscy chcą wspierać Android

Nie wszyscy chcą wspierać Android12.02.2013 11:00
Nike+ FuelBand
Adrian Nowak

Android jest instalowany na zdecydowanej większości nowych smartfonów. Pomimo to wciąż nie brakuje firm, które rozwijają swoje narzędzia wyłącznie z myślą o iOS. Jednym z niechlubnych przykładów jest Nike+, które w dziwny sposób tłumaczy swoją miłość do smartfonów Apple'a.

Jeszcze kilka lat temu Android nie był miażdżąco popularny, a urządzenia z platformą mobilną wyszukiwarkowego giganta wyraźnie odbiegały od iPhone'a. Nie każdy pamięta, ale mówiło się nawet, że "zielony robot" wygląda tak samo jak programiści, którzy go tworzyli. Bynajmniej nie był to komplement.

Dzisiaj nie ma wątpliwości co do tego, że Android króluje na rynku. System wspierany jest przez wielu producentów tworzących innowacyjne rozwiązania, a liczba dziennych aktywacji smartfonów z OS-em Google'a jest porażająca. Wydaje się więc, że deweloperzy nie powinni mieć zbyt dużych problemów z dostrzeżeniem tego, iż użytkowników Androida po prostu nie można ignorować. Niestety, nie zawsze tak jest.

Nike zbyt skupione?

Nike+ w ramach swojej platformy, która ma motywować do ćwiczeń, rozwija opaskę FuelBand - zakładany na rękę gadżet na bieżąco informuje, jak dużo się ruszamy. Jak na nowoczesne urządzenie przystało, wymienia ono informacje również z telefonem, a użytkownicy mogą na mobilnym narzędziu wygodnie przejrzeć, m.in. jak dużo kalorii spalili danego dnia, jaki przebyli dystans czy nawet ile kroków udało im się zrobić.

Niewątpliwa zaleta zestawu jest taka, że aktualne osiągnięcia można przeglądać na smartfonie, przyglądając się kolorowym wykresom i szczegółowym danym. Bardzo motywuje to do ćwiczeń, a czasem jest po prostu czytelną informacją, że warto wstać od komputera i nieco się poruszać. Użytkownicy Androida nie są jednak zadowoleni z tego, że zestaw działa tylko we współpracy z iOS. Nike tłumaczy się w dość naiwny sposób:

Aby dostarczyć użytkownikom Nike+ FuelBand najlepszych doznań, skupiamy się na rozwoju FuelBand dla iOS, oraz na platformie nikeplus.com, na której można synchronizować swoją aktywność, ustawiać nowe cele czy łączyć się ze znajomymi. Na razie nie pracujemy nad wydaniem mobilnej aplikacji dla Androida.

Postawa Nike dziwi, bo z pewnością mało który użytkownik Androida zdecyduje się na zakup FuelBand, wiedząc, że opaska nie będzie współpracowała z jego smartfonem. Tłumaczenie o skupieniu na iOS? Uwierzyłbym, gdyby za projektem stała mała firma, która rozwija swój pierwszy produkt i musi bardzo uważnie lokować zasoby, ale nie Nike z 6,7 miliarda dolarów przychodu za pierwszy kwartał fiskalny 2013 roku.

"Skupienie na iOS" to na szczęście tłumaczenie, które słychać coraz rzadziej z prostego powodu: użytkownicy Androida to gigantyczna baza ludzi, na których również można wiele zarobić. Gdy Nike zrozumie, że ignorując platformę mobilną wyszukiwarkowego giganta, zwyczajnie traci klientów, bez wątpienia "rozszerzy swoje skupienie" również na Androida.

Źródło: Engadget

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.