Nieudolna premiera sprzętu na przykładzie Google'a

Nieudolna premiera sprzętu na przykładzie Google'a19.07.2012 10:30
Google Nexus 7
Krystian Bezdzietny

Premiera tabletu Google Nexus 7 była jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń tego roku. Choć w Polsce raczej tego nie widać, Google zepsuł ją, jak tylko się dało. W związku z tym Simon Patrick, entuzjasta produktów firmy z Mountain View, postanowił stworzyć "poradnik" dla producentów: 7 kroków, aby spartaczyć premierę nowego sprzętu - metody Google'a.

Premiera tabletu Google Nexus 7 była jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń tego roku. Choć w Polsce raczej tego nie widać, Google zepsuł ją, jak tylko się dało. W związku z tym Simon Patrick, entuzjasta produktów firmy z Mountain View, postanowił stworzyć "poradnik" dla producentów: 7 kroków, aby spartaczyć premierę nowego sprzętu - metody Google'a.

Poniżej tłumaczenie oryginalnego tekstu zamieszczonego na profilu Patricka w serwisie Google+. Oczywiście potraktujcie go z przymrużeniem oka.

  1. Zaprezentuj fajny produkt za niewielkie pieniądze i zachęcaj wszystkich do korzystania z przedsprzedaży (niech data rozpoczęcia sprzedaży będzie niejasna, aby zwiększyć szanse wcześniejszego rozpoczęcia dystrybucji przez sprzedawców).
  2. Dodaj *bezkonkurencyjne ceny* za przesyłkę do produktów przedsprzedażowych. Mamy przecież zmonopolizowany rynek, a skądś kasa musi wracać, prawda?
  3. Ten punkt jest najważniejszy - w żadnym wypadku nie przekazuj swoim przedsprzedażowym, fanatycznym klientom jakichkolwiek informacji. Nic nie mów. Najpierw zaczną słuchać różnych plotek, a potem zaczną obrabiać twój firmowy tyłek.
  4. Gdyby zwrócili się do ciebie z jakimiś pytaniami, ignoruj ich (np. nigdy nie odpowiadaj na maile). Jeśli już do ciebie zadzwonią, podawaj niespójne informacje.
  5. Jeśli klienci zdecydują się na** anulowanie zamówień,** nie gódź się na to - przecież \trwa ich realizacja. Mów ludziom, że najwyżej odeślą paczki (opłacając wysyłkę), ale nie wspominaj, że będą czekać tygodniami na zwrot pieniędzy za produkt.
  6. Dostarcz produkt do sprzedawców, zanim zaczniesz realizować wcześniejsze zamówienia internetowe. Te same zniżki, które mieli dostać klienci kupujący w przedsprzedaży, zaproponuj także sprzedawcom, żeby ci pierwsi nie odnieśli korzyści.
  7. Poświęć 20 sekund na regularne komunikaty o tym, że wysyłki się rozpoczęły. Pisz na Twitterze, NIE komunikuj się bezpośrednio z klientami. Z czasem zamilkną i wybaczą ci wszystko, gdy już trafi do nich nowa świecąca zabawka, czyż nie?

Choć ten tekst brzmi jak ironiczny lament poszkodowanego użytkownika, to jakkolwiek by na tę sprawę patrzeć, autor ma sporo racji. Od pewnego czasu sporo osób narzeka na sposób dystrybucji sprzętu przez giganta z Mountain View. Nexusy sprzedawane są przez stronę Google'a albo pojawiają się opóźnienia we wprowadzaniu nowych urządzeń. Jedyny sprzęt, który "normalnie" się sprzedawał, to Galaxy Nexus. Jego dystrybucją zajął się Samsung.

Szkoda, że wyszukiwarkowy gigant nie bierze przykładu z Apple'a. Firmie z Cupertino można wiele zarzucić, ale trzeba przyznać, że zna się na sprzedaży i (poza białym iPhone'em) nie ma problemów z dostarczaniem urządzeń czy komunikacją z oczekującymi klientami.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.