Nieznane telefony znanych marek: Samsung

Nieznane telefony znanych marek: Samsung11.02.2017 12:18

Niecodzienne, przekombinowane, bezużyteczne lub absurdalnie drogie. Ruszamy z nowym cyklem o telefonach, które z jakichś powodów nie zdobyły wielkiego rozgłosu.

Samsung Blue Earth - telefon przyjazny środowisku

W 2009 roku Samsung próbował przyciągnąć konsumentów swoją troską o środowisko, której owocem był - tu cytat z materiałów promocyjnych - "pierwszy całkowicie dotykowy przyjazny środowisku telefon". Co w nim takiego przyjaznego?

Blue Earth został stworzony z ekologicznych materiałów; obudowę wykonano z przetopionych butelek po wodzie, co pozwoliło zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Do ładowania wykorzystano ładowarkę pobierającą niewielką porcję energii w trybie czuwania oraz... panel słoneczny umieszczony na tylnej części obudowy.

Producent pomyślał nawet o funkcji "ekologiczny chód". Wbudowany krokomierz przeliczał pokonany dystans na emisję dwutlenku węgla i ocalone drzewa dzięki temu, że użytkownik wybrał własne nogi zamiast pojazdu mechanicznego.

Zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla Samsung mimochodem ograniczył w jeszcze jeden sposób - konsumenci nie bardzo mieli ochotę jechać do sklepu, by ten telefon kupić.

Samsung SPH-2300 - pierwszy aparat cyfrowy z wbudowaną komórką

Rok 2004. Podczas gdy telefony komórkowe z wbudowanymi aparatami dopiero stawały się standardem, Samsung postanowił pójść pod prąd.

Samsung SPH-2300 to cyfrówka z 3,2-megapikselową matrycą, 3-krotnym zoomem optycznym, lampą błyskową i slotem na kartę miniSD. Od innych cyfrówek odróżniał ją fakt, że można z niej było dzwonić i wysyłać SMS-y.

Firma próbowała powrócić do tego pomysłu niemal dekadę później, gdy na rynek trafiła Galaxy Camera z Androidem. Rownież i to urządzenie ciężko jednak uznać za popularne.

Samsung Serenata - coś dla audiofilów

Marki Bang & Olufsen i Samsung w 2016 rokumiały się ku sobie już dawno temu. Jednym z owoców współpracy obu gigantów był telefon o wdzięcznej nazwie Serenata.

To komórka z 2007 roku, która nawet dziś - dekadę po premierze - wygląda futurystycznie i może się podobać. Ba, złośliwi powiedzą, że to ostatni ładny samsung wydany w latach 2007-2015.

Nad wyświetlaczem ulokowano kółko nawigacyjne ułatwiające korzystanie z odtwarzacza muzyki oraz wysuwany głośnik Bang & Olufsen. Na dole natomiast umieszczono rozkładaną podstawkę, dzięki której telefon można było postawić pionowo.

Co sprawiło, że tak urodziwe urządzenie nigdy nie zdobyło popularności? Cóż, dość powiedzieć, że aby go zdobyć, trzeba było uszczuplić portfel o blisko 5000 złotych.

Samsung Serene - nie, to nie jest telefon stacjonarny

Tę komórkę także stworzono we współpracy z Bang & Olufsen, ale trafiła na rynek nieco wcześniej - w roku 2005. Nietypowa, rozkładana konstrukcja przyciągała wzrok okrągłą klawiaturą alfanumeryczną, która nasuwała skojarzenia ze starymi telefonami domowymi.

Wewnątrz ułożonego z klawiszy okręgu znajdowało się kółko nawigacyjne przypominające to z pierwszych iPodów. To ono służyło do obsługi interfejsu, gdyż telefon nie miał ekranu dotykowego.

Czy był to telefon praktyczny? Bynajmniej. Ładny? Niekoniecznie. Dziwaczny? Jak najbardziej.

Samsung bang and Olufsen serene mobile phone rare e910

Samsung SPH-n270 Matrix, czyli telefon z "Matriksa"

Fani trylogii [del]braci[/del] rodzeństwa Wachowskich mogą kojarzyć ten telefon z filmu "Matrix Reaktywacja" z 2003 roku. Mało kto jednak wie, że jest to urządzenie Samsunga stworzone specjalnie na potrzeby filmu. Co jednak ciekawe, producent zdecydował się wprowadzić do sprzedaży limitowaną liczbę egzemplarzy.

Projektantom zależało na tym, by urządzenie wyglądało dziwacznie - jak telefon nie z tego świata. I chyba się udało, bo w naszym świecie raczej mało kto zdecydowałby się na noszenie w kieszeni czegoś takiego.

Matrix Reloaded cell phone by Samsung

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.