Samsung dogonił Apple'a.

Samsung dogonił Apple'a.11.01.2014 19:41
Seria PRO
Źródło zdjęć: © samsung.com
Krzysiek Rodziński

Są takie firmy, które umiejętnie potrafią rozbudzić wyobraźnię. Ale często opierają się na sprytnych marketingowych chwytach. Na pewno z Apple'em śmiało można już porównać Samsunga w tej dziedzinie. Postaram się to udowodnić. Być może nie jestem dobrym spekulantem. Podchodzę też do tej kwestii, delikatnie mówiąc, sceptycznie. Jednak kiedy spekulacje dotyczą Samsunga i Apple'a zawsze jest ciekawie.

Na CES 2014 Samsung zaprezentował całą gamę nowych tabletów:

  • NotePRO 12,2",
  • TabPRO 12,2",
  • TabPRO 10,1",
  • TabPRO 8,4".

Kluczowe funkcje tych urządzeń, według Samsunga, to:

4 Mega Pixel Display

Źródło zdjęć: © samsung.com
Źródło zdjęć: © samsung.com

Interfejs Magazine UX

Źródło zdjęć: © samsung.com
Źródło zdjęć: © samsung.com

Rozszerzone możliwości wielozadaniowości

Źródło zdjęć: © samsung.com
Źródło zdjęć: © samsung.com

Stylus i AirCommand

Źródło zdjęć: © samsung.com
Źródło zdjęć: © samsung.com

Tyle z suchych, lakonicznych informacji. Moją uwagę natomiast przykuły następujące rzeczy:

Nazwa serii

PRO - bardzo profesjonalnie brzmiąca nazwa i z pewnością mająca przyciągnąć uwagę przede wszystkim tych, którzy do tabletów jako głównego narzędzia pracy nie są przekonani. Skoro PRO, więc pewnie może więcej i lepiej. Kto wie może nawet zastąpi nieśmiertelnego Windowsa, albo OSX? Ale to przecież wciąż ten sam Android, który dostępny jest na mobilnych urządzeniach.

Może być jeszcze jeden powód dla, którego seria jest oznaczona nazwą PRO. Samsung już stworzył alternatywę dla tzw. iPada PRO. Byłoby to nie pierwsze takie zagranie konkurujących ze sobą firm. Chociaż taka wersja iPada jest tylko domysłem to myślę, że w chwili gdyby się okazało, że jednak pojawi się na rynku Samsung będzie mógł mówić: "byliśmy pierwsi".

Niektórzy tak sobie wyobrażają iPada PRO.

iPad Pro 13 inch

Cechy wspólne: podobna wielkość ekranu i ten sam system co w innych urządzeniach tych producentów - mobilny. Skąd więc moda na PRO?

MagazineUX

TouchWiz i Modern UI doczekały się dziecka. Tak podsumował nowość Samsunga jeden z branżowych serwisów. I wiele w tym prawdy. Można nawet powiedzieć, że chociaż dziecko otrzymało geny obojga rodziców, to i tak jest piękniejsze niż każde z nich z osobna.

Kto zna zabawę w znajdowanie różnic?, Źródło zdjęć: © phonedog.com
Kto zna zabawę w znajdowanie różnic?
Źródło zdjęć: © phonedog.com

Druga sprawa (chociaż może pierwsza) - Modern UI / Magazine UX. Jakoś tak bardzo podobnie brzmią te nazwy. Czyżby znowu Samsung zaklinał rzeczywistość i po kiepskich doświadczeniach z Windows 8 na tabletach, starał się przekonać konsumentów, że ich idea jest lepsza mimo, że czerpie garściami z Windowsa? Jakoś zbyt wiele tych zbieżnych okoliczności. Poza tym Windows 8.1 z Modern UI kojarzy się z funkcjami PRO, więc Magazine UX też jest pewnie PRO. Przekonamy się, chociaż to dalej system mobilny.

4 Mega Pixel Display

Trochę długa ta nazwa. W tej kwestii inni mają lepsze wyczucie, np. retina. Takie nieskomplikowane. Ale chwila, chwila, o jakiej rozdzielczości mówi się teraz najwięcej? No tak, przecież to 4K. W takim razie Samsung się postarał. Takie urządzenie i taka matryca. To już jest coś. Ale moment - ile Mpx ma rozdzielczość 4K? Telewizyjny standard 4K to ponad 8 megapikseli. Czyżby Samsung chciał podziałać na wyobraźnię przyszłych, często nieświadomych, kupców tego sprzętu? Jestem przekonany, że wiele osób będzie kojarzyć matrycę 4 Mega Pixel Display z rozdzielczością 4K. Tymczasem różnica jest kolosalna.

Źródło zdjęć: © materiał własny
Źródło zdjęć: © materiał własny

Mimo, że nie widzę sensu montowania 4K w tabletach, to jednak prędzej, czy później stanie się to standardem. Samsung już dziś chce korzystać z fascynacji tą rozdzielczością.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.