Nokia kupując Alcatel-Lucent pokazuje, na czym chce się skupić

Nokia kupując Alcatel-Lucent pokazuje, na czym chce się skupić16.04.2015 08:26
Zmodyfikowane logo Nokia
Kamil Zawiślak

Nokia kupiła firmę Alcatel-Lucent, dzięki czemu stanie się jeszcze bardziej konkurencyjną marką dla innych gigantów infrastruktury telekomunikacyjnej.

Kiedy wielka i znana każdemu znana Nokia sprzedała swój najważniejszy, mobilny dział, wielu pytało "co teraz"? Trochę musieliśmy czekać na rozwianie wątpliwości i obranie wyraźnego kierunku przez Finów, ale w świetle obecnych wydarzeń sytuacja Finów coraz bardziej się klaruje.

Transakcja opiewa na 15,6 mld euro i ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie przyszłego roku. Owocem fuzji stanie się firma Nokia Corporation, której siedziba będzie znajdować się w Finlandii.

Co na połączeniu zyskają firmy? Pierwsze co przychodzi na myśl, to doświadczenie. Nokia, podobnie z resztą jak Alcatel-Lucent mają doświadczonych pracowników, którzy znają się na swojej pracy. Oddzielnie żadna z firm nie mogłaby zagrozić szwedzkiemu Ericssonowi czy chińskiemu Huaweiowi. Alcatel-Lucent jest natomiast ważnym graczem w Stanach Zjednoczonych. Z usług tej francuskiej firmy korzysta miedzy innymi dwóch dużych operatorów - AT&T i Verizon. Poza tym firma jest obecna także na chińskim gruncie. Zasięg Nokii na rynku telekomunikacyjnym zwiększy się więc dzięki przejęciu o ponad 50%.

Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent

Prezesem nowej korporacji zostanie Risto Siilasmaa, a Rajeev Suri ma objąć stanowisko CEO. W swoim oświadczeniu Nokia zaznacza, że mimo siedziby w Finlandii jej obecność we Francji będzie silna. Tam ma znajdować się centrum badawczo-rozwojowe (R&D), które zachowa swój brand - Alcatel-Lucent i Bell Labs.

Zaledwie kilka dni temu pisałem o chęci sprzedaży przez Nokię działu zajmującego się mapami HERE. Dziś wszystko składa się w jedną całość. Widać, że to, na czym Finowie chcą skupić się w stu procentach to telekomunikacja. Fuzja ma pomóc m.in. w rozwoju sieci 5G, usług analitycznych oraz chmurowych.

Nokia w 2014 roku wydałaaż 4,7 mld euro na rozwój. Ponad 40 tys. pracowników działów badawczych ma pomóc w rozwoju Nokia Corporation. Trzeba przyznać, że jest potencjał.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.