Nokia Lumia 925 oficjalnie zaprezentowana, czyli jak sprzedać drugi raz to samo

Nokia Lumia 925 oficjalnie zaprezentowana, czyli jak sprzedać drugi raz to samo14.05.2013 10:40
Nokia Lumia 925 (fot. Mateusz Żołyniak)

Na dzisiejszej konferencji w Londynie Finowie pokazali długo oczekiwany model Nokia Lumia 925, który do tej pory nosił nazwę kodową Catwalk. Czy warto było na niego czekać?

Lumię 925 nazywa się "nowym wcieleniem Lumii 920". Część specyfikacji jest bardzo podobna, na przykład 4,5-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1280 x 768, (choć wykonany w technologii AMOLED), wsparty filtrem ClearBlack. Wydajną pracę zapewnia dwurdzeniowy Snapdragon S4 Plus z zegarem 1,5 GHz, dopełniany przez 1 GB pamięci RAM. Zastosowany akumulator ma pojemność 2000 mAh. Co więc odróżnia ten model od poprzednika?

Przede wszystkim po Catalku od dawna spodziewaliśmy się, że w odróżnieniu do poliwęglanowych braci zostanie wykonany z aluminium. I faktycznie, elementy metalowe występują, choć ograniczają się do cienkiej ramki otaczającej ekran. Tylna klapka zrobiona jest z poliwęglanu. Będzie ją można wymienić na klapkę obsługującą funkcję ładowania bezprzewodowego. Można by powiedzieć, że to smartfon Schrödingera - urządzenie, które jednocześnie jest i nie jest wykonane z aluminium.

Nokia Lumia 925
Nokia Lumia 925

Pierwsze skrzypce gra 8,7-megapikselowy aparat PureView z obiektywem Carla Zeissa i optyczną stabilizacją obrazu. Jak zapewnia producent, dzięki niemu Lumia 925 podnosi poprzeczkę w dziedzinie fotografii. Choć aparat ma takie same parametry jak ten w poprzedniku, Nokia utrzymuje, że algorytmy odpowiadające za pracę kamery zostały znacznie udoskonalone, dzięki czemu wykonuje ona jeszcze lepsze zdjęcia. Poniżej przykłady:

Zdjęcie zrobione telefonem Nokia Lumia 925
Zdjęcie zrobione telefonem Nokia Lumia 925
Zdjęcie zrobione telefonem Nokia Lumia 925
Zdjęcie zrobione telefonem Nokia Lumia 925

Nacisk położono również na stronę software'ową. Specjalny tryb Nokia Smart Camera pozwoli na wykonanie do dziesięciu zdjęć jednocześnie, które następnie będzie można edytować dzięki funkcjom Best Shot, Action Shot i Motion Focus. Zostanie także udostępniona funkcja Hipstamatic (swoją drogą świetna nazwa), która umożliwi łatwe udostępnianie zdjęć na Facebooku, Twitterze oraz - co najważniejsze - Instagramie, którego oficjalnego klienta użytkownicy Windows Phone'ów wciąż nie mogą się doczekać.

Na temat nowych funkcji wypowiedziała się Jo Harlow, executive vice president w

Nokia Smart Devices

Od zawsze koncentrujemy się na innowacji. Będziemy wzbogacać ofertę Nokia Lumia o kolejne rozwiązania zwiększające wartość smartfonów dla użytkowników. Dotyczy to zarówno dotychczasowych, jak i najnowszych modeli, takich jak Nokia Lumia 925.

I tutaj pojawia się najważniejsza kwestia: nowe rozwiązania software'owe mają trafić również na pokład wcześniejszych słuchawek z serii Lumia już latem. Jeśli je pominąć, wychodzi na to, że Nokia Lumia 925 jest tylko starą dobrą 920 w lżejszej i smuklejszej obudowie z aluminiową ramką, w której lekko podrasowano aparat. Specyfikacja pozostaje praktycznie niezmieniona, przez co dziś na tle konkurencji - przynajmniej androidowej - wypada blado niemal pod każdym względem.

Czy warto było tygodniami podsycać atmosferę i zwoływać specjalną konferencję tylko po to, by na oczach całego świata odgrzać kotlet? Z pewnością taki model jest w ofercie Nokii potrzebny, jednak obawiam się, że przez tego typu zagranie oczekiwania fanów mocno przerosły końcowy efekt.

Słuchawka w białej, szarej oraz czarnej wersji kolorystycznej ma trafić na rynek już w czerwcu, a jej cena w Europie wyniesie 469 euro (bez podatków), czyli na starcie będzie zapewne oscylować w granicach 2500 zł.

Nokia Lumia 925
Nokia Lumia 925

Swoimi pierwszymi wrażeniami i przemyśleniami na temat Lumii 925 z pewnością już wkrótce podzieli się z Wami Mateusz, który był na dzisiejszej konferencji w Londynie.

Źródło: Informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.