Nokia: rok 2010 nie będzie tak korzystny, jak myśleliśmy

Nokia: rok 2010 nie będzie tak korzystny, jak myśleliśmy17.06.2010 14:00
Karolina Adamus

Nokia oficjalnie ogłosiła obniżenie oczekiwań w związku ze sprzedażą swoich produktów w obecnym roku. Producent radzi sobie gorzej, niż się spodziewał i chwalił na początku roku. Fińska firma tłumaczy słabsze wyniki silniejszą konkurencją na rynku komórkowym. Nokia nie mówi wprost, o jaką konkurencję chodzi, ale podkreśla, że czuć współzawodnictwo w segmencie wysokozaawansowanych modeli.

Nokia oficjalnie ogłosiła obniżenie oczekiwań w związku ze sprzedażą swoich produktów w obecnym roku. Producent radzi sobie gorzej, niż się spodziewał i chwalił na początku roku. Fińska firma tłumaczy słabsze wyniki silniejszą konkurencją na rynku komórkowym. Nokia nie mówi wprost, o jaką konkurencję chodzi, ale podkreśla, że czuć współzawodnictwo w segmencie wysokozaawansowanych modeli.

Coraz słabsza pozycja Nokii na rynku komórkowym to już oczywisty fakt potwierdzony oficjalnie przez samą firmę. Producent zakładał o wiele lepszą efektywność swoich produktów w drugim kwartale 2010 roku, rzeczywistość okazała się jednak bardziej brutalna. Nokia zmienia swoje prognozy na cały 2010 rok.

Firma wymienia kilka czynników, które wpłynęły na niższe wyniki finansowe, niż się spodziewano. Są to przede wszystkim:

  • wysoka konkurencja w segmencie high-endowych telefonów, którą było mocno czuć w drugim kwartale tego roku
  • skoncentrowanie się na produktach, które przyniosły niskie przychody ze sprzedaży
  • dewaluacja Euro

Firma analityczna Oppenheimer stwierdziła, że stan finansowy Nokii zmienia się "ze złego na gorszy".

Uważamy, że Nokia musi konkurować z Samsungiem i LG, którzy podyktowali agresywne stawki cenowe w tym kwartale (...) Nasze badania sugerują, że firma napotyka duże wyzwanie na każdym froncie, od nacisku pod względem cen przez spadek udziałów po słabą różnorodność produktów. Nie zdziwilibyśmy się widząc jeszcze większy spadek udziałów - mówi Ittai Kidron, analityk Oppenheimer.

Blog IntoMobile otrzymał odpowiedź od CFO Nokii na pytanie o aktualne plany producenta:

Linia Nseries zawiodła nas. Nie spełnia oczekiwań. Eseries odgrywa teraz ważną rolę. Zwiększenie produkcji X6 było wyzwaniem, co znacząco wpłynęło na nasze oczekiwania.

Nokia zaprezentuje oficjalne wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku oraz nowe prognozy na cały rok dopiero 22 lipca.

Nadzieja fińskiej firmy leży teraz w modelu N8, który jest promowany przez producenta od dnia jego zapowiedzi. Nie dziwi teraz fakt, że Nokia stara się, jak najlepiej może, aby nowy smartfon zapadł nam w pamięć do czasu premiery. W Sieci ukazała się już cała seria filmów prezentujących możliwości telefonu, a sama firma co chwilę przedstawia jego nowe funkcje (jak odczytywanie pendrive'a).

Czy to wystarczy, aby polepszyć swoja sytuację?

Źródło: NokiaBarron'sIntoMobile

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.