Nokia sprzedała tylko 431,8 milionów telefonów w 2009 roku

Nokia sprzedała tylko 431,8 milionów telefonów w 2009 roku28.01.2010 14:00
Katarzyna Pura

Styczeń to miesiąc podsumowań. Dla nas jest to bardzo ciekawy okres, w którym producenci przedstawiają wyniki sprzedaży swoich telefonów za miniony rok. Pierwszym koncernem, który w tym roku opublikował swoje statystyki był Sony Ericsson, który odnotował wielkie straty. Dzisiaj poznaliśmy wyniki Nokii. Jak fiński koncern poradził sobie w czwartym kwartale ubiegłego roku i w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dowiecie się tego w dalszej części wpisu.

Styczeń to miesiąc podsumowań. Dla nas jest to bardzo ciekawy okres, w którym producenci przedstawiają wyniki sprzedaży swoich telefonów za miniony rok. Pierwszym koncernem, który w tym roku opublikował swoje statystyki był Sony Ericsson, który odnotował wielkie straty. Dzisiaj poznaliśmy wyniki Nokii. Jak fiński koncern poradził sobie w czwartym kwartale ubiegłego roku i w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dowiecie się tego w dalszej części wpisu.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy Nokia zarobiła 12 miliardów euro, natomiast w całym 2009 roku - 40,9 mld euro. Przez okres od października do grudnia ubiegłego roku w nasze ręce trafiło aż 126,9 milionów telefonów (o 17% więcej niż w trzecim kwartale), co stanowi 39% udziału w całym rynku (o 1,7% więcej niż w poprzednich trzech miesiącach).

W czwartym kwartale ubiegłego roku w sprzedaży znalazło się 20,8 milionów smartfonów produkcji Nokii, 4,6 milionów telefonów z serii N oraz 6,1 milionów z serii E. Wśród nowych komórek wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich trzech miesięcy minionego roku, były: E72, N97 mini i X6.

Ogólnie rzecz biorąc, w ubiegłym roku Nokia sprzedała 431,8 milionów urządzeń, z czego 67,8 milionów z nich to smartfony. Porównując do poprzedniego, 2008 roku, kiedy to w nasze ręce trafiło 468,4 miliony telefonów, jest to zauważalny spadek - aż o 7,8%.

Z najnowszych statystyk Nokii wynika, że najlepszym rynkiem zbytu ich komórek w czwartym kwartale 2009 roku była Azja, gdzie sprzedano 34,5 mln sztuk (o 13,1% więcej niż w poprzednim kwartale). Na drugim miejscu znajduje się rynek europejski, gdzie do rąk klientów trafiło tylko o dwieście tysięcy mniej telefonów niż na azjatyckim (o 26,6% więcej niż w Q3). Na ostatnim, trzecim miejscu podium, uplasowała się Afryka, gdzie 24,3 miliony komórek powędrowało w ręce klientów (o 24% więcej niż w trzecim kwartale).

Warto również wziąć pod uwagę sprzedaż telefonów Nokii w ciągu całego ubiegłego roku na różnych kontynentach. Urządzenia fińskiego producenta najlepiej sprzedawały się w Azji (123,5 mln sztuk), Europie (107 mln sztuk) oraz w Afryce (77,6 mln sztuk).

Nokia szacuje, że w ciągu całego 2009 roku do sprzedaży trafiło 1,14 mld sztuk telefonów komórkowych wszystkich producentów - to o 6% mniej, biorąc pod uwagę ilość komórek w 2008 roku.

Na koniec warto przypomnieć plany fińskiego koncernu - w 2010 roku chciałby, aby w ręce klientów trafiło aż 500 milionów urządzeń.

Źródło: Nokia

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.