Nowe smartfony vs stare reklamy, czyli jak producenci wpadają we własne sidła

Nowe smartfony vs stare reklamy, czyli jak producenci wpadają we własne sidła22.07.2017 11:59
iPhone 5

Producenci smartfonów wytykają często w swoich reklamach wady produktów konkurencji. Wszystko jest w porządku do czasu, gdy te same wady z czasem nie pojawiają się w ich telefonach. Oto kilka takich przykładów.

iPhone 7 przeczy zdrowemu rozsądkowi?

Galaxy Note to smartfon, który wykreował modę na duże wyświetlacze. Modę, której Apple długo się opierał, co zostało nawet uargumentowane w reklamie iPhone'a 5 z 2012 roku.

Cytat z reklamy iPhone'a 5:

Twój kciuk sięga odtąd dotąd. Ten większy wyświetlacz sięga odtąd dotąd. Teraz:

  1. to niesamowity zbieg okoliczności;
  2. to zniewalający pokaz/wyświetlacz [gra słów — dop. red.] zdrowego rozsądku.Jestem całkiem pewien, że to kwestia zdrowego rozsądku.

Cóż, skoro 4-calowy iPhone 5 jest zgodny ze zdrowym rozsądkiem, wychodzi na to, że - według Apple'a - 4,7-calowy iPhone 7 oraz 5,5-calowy iPhone 7 Plus zdrowemu rozsądkowi przeczą. No, chyba że od tego czasu tak bardzo urosły nam kciuki.

Uważaj na zabezpieczenia biometryczne w LG G6

Przed kilkoma laty LG opracowało funkcję Knock Code, która pozwala zabezpieczyć telefon sekwencją stuknięć w powierzchnię ekranu. Producent był tak dumny ze swojego rozwiązania, że wytykał wady alternatywnych rozwiązań.

Z serii reklam z 2014 roku mogliśmy się dowiedzieć, jak łatwo do odblokowania telefonu użyć czyjegoś palca...

... oraz że funkcję rozpoznawania twarzy także da się niepostrzeżenie obejść.

Tryb Knock Code dalej jest w smartfonach LG obecny, ale jakoś przekonanie o niedoskonałości innych rozwiązań nie przeszkodziło producentowi we wpakowaniu do LG G6 czytnika linii papilarnych czy funkcji rozpoznawania twarzy.

Niewymienna bateria jednak nie taka zła

W 2014 roku Samsung nabijał się z użytkowników iPhone'ów uwiązanych do ładowarek. "Nie bądź przytulaczem ścian: sięgnij po tryb maksymalnego oszczędzania energii i wymienną baterię w Galaxy S5" - zachęcał lektor w jednej z reklam z 2014 roku.

Samsung Galaxy S5 - Wall Huggers (The Next Big Thing is Already Here) Legendado Pt-Br

Owszem, Galaxy S8 - w przeciwieństwie do iPhone'a - wciąż ma tryb bardzo niskiego zużycia energii czy funkcję szybkiego i bezprzewodowego ładowania, ale chwalonej wymiennej baterii zabrakło.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.