Nowy iOS 7 już na początku czerwca? Nowości mogą zaskoczyć

Nowy iOS 7 już na początku czerwca? Nowości mogą zaskoczyć25.04.2013 09:30
Koncept iOS 7 (fot. tusequipos.com)
Adrian Nowak

Apple oficjalnie potwierdził datę kolejnego WWDC, czyli międzynarodowej konferencji dla deweloperów przygotowujących oprogramowanie na urządzenia kalifornijskiego giganta. Nie powinno na niej zabraknąć niespodzianek.

Na spotkaniu zaplanowanym na 10 czerwca prawdopodobnie zostanie zaprezentowana nowa wersja iOS z numerem 7. System znany z mobilnych gadżetów Apple'a nie zmienił się zbyt mocno od czasu premiery w 2007 roku, w odróżnieniu od konkurencyjnego Androida. W ostatnich tygodniach mówiło się, że koncern z Cupertino może pokazać po raz pierwszy wiele nowości związanych z wyglądem platformy.

Główne zmiany wizualne, które miał zapoczątkować sam Jony Ive, to uproszczenie interfejsu i uczynienie go bardziej płaskim. Tego typu tendencje w designie widać w nowym Androidzie i platformie Windows Phone, która uznawana jest za jedną z najlepiej zaprojektowanych.

Oczywiście nie ma co liczyć na to, że Apple pochwali się planowanymi nowościami przed konferencją. Poza iOS 7 można oczekiwać narzędzia dla iOS ułatwiającego mobilne płatności i nowej usługi sieciowej. Przecieki na ten temat są niestety skąpe i trudno nawet zgadywać, w jakim kierunku pójdzie tym razem kalifornijski koncern.

Bez cienia złośliwości można jednak powiedzieć, że Apple ma co nadrabiać. W iOS brakuje wielu funkcji, które dla użytkowników konkurencyjnego Androida są oczywiste. Narzeka się na brak widżetów, trudności związane z dostępem do pamięci urządzenia (np. montowanie iPhone'a jako dysku USB) czy takie drobnostki jak szybki dostęp do najważniejszych ustawień z rozwijanego menu.

Spotkanie WWDC 2013 rozpocznie się 10 czerwca i potrwa cztery dni. Największa grupa fanów Apple'a z pewnością będzie czekała na zmiany w wyglądzie systemu, ale koncern prawdopodobnie skupi się na eksplorowaniu rynku płatności mobilnych. Jest oczywiste, że w przyszłości będziemy z łatwością płacili smartfonami, a na gadżetach Apple'a pozbawionych NFC wciąż brakuje sensownych rozwiązań tego typu.

Kolejne kwartały przypuszczalnie przyniosą istotne zmiany w tej kwestii, a dedykowana aplikacja może być tylko początkiem. Czytnik linii papilarnych, który prawdopodobnie znajdzie się w kolejnym smartfonie Apple'a, to krok w stronę łatwiejszego autoryzowania różnego rodzaju aplikacji (łatwo zauważyć, jak duży potencjał może mieć w połączeniu z rozwiązaniami płatniczymi). Wygląda na to, że Apple może więc po raz kolejny połączyć zwyczajne i znane wszystkim rozwiązania w całość, a przy tym zaskoczyć i zgarnąć z rynku kolejne miliardy dolarów.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.