Nowy iTunes 10 z usługami społecznościowymi Ping

Nowy iTunes 10 z usługami społecznościowymi Ping02.09.2010 07:02
Zbigniew Kowal

Podczas wczorajszej konferencji Steve Jobs zaprezentował światu dziesiątą już odsłonę iTunesa. Najważniejszą zmianą - zdaniem wielu ekspertów - jest nowa usługa Ping. Przyjrzeliśmy się bliżej jabłkowemu Facebookowi.

Podczas wczorajszej konferencji Steve Jobs zaprezentował światu dziesiątą już odsłonę iTunesa. Najważniejszą zmianą - zdaniem wielu ekspertów - jest nowa usługa Ping. Przyjrzeliśmy się bliżej jabłkowemu Facebookowi.

Obserwując wzrost takich witryn, jak MySpace, Facebook czy Twitter, można dojść do prostego wniosku. Społeczność to w dzisiejszych czasach najlepsza wartość marketingowa. Apple posiada ogromną rzeszę fanów, ale do tej pory nie traktował ich „społecznie”. To się zmieni wraz z iTunes 10 oraz usługą Ping.

Codziennie z iTunesa korzysta ponad 160 milionów użytkowników. Teraz te miliony będą mogły śledzić aktywność muzyczną swoich znajomych lub ulubionych artystów.

Ping to połączenie Facebooka oraz Twittera, okrojone oczywiście tylko do samego iTunesa. Użytkownik może w identyczny sposób „podążać” za kimś, jak robi to w Twitterze. Wystarczy w wyszukiwarce wklepać nazwę artysty lub znajomego. Po chwili na stronie głównej naszego profilu pojawią się wiadomości wybranych przez nas osób.

Dalej mamy już funkcje znane z Facebooka. Jest ściana, na której śledzimy wpisy wszystkich znajomych; każdy wpis możemy skomentować lub użyć magicznego przycisku „like it”. Sami również mamy możliwość dodania dowolnego wpisu wzbogaconego o film, zdjęcie lub muzykę. Najważniejsze są jednak informacje o naszej aktywności.

Jeżeli kupimy piosenkę, nasi znajomi dowiedzą się, że to zrobiliśmy. Dostaną podgląd nie tylko do samej informacji o zakupie. Będą mogli również posłuchać tego utworu i za pomocą jednego kliknięcia także go nabyć. W przypadku teledysku lub filmu wideo będą mogli zobaczyć go również na swoim ekranie. Proste prawda?

Ping wydaje się również miejscem do promocji artystów. Fani mogą śledzić gwiazdy, sprawdzać ich kalendarz koncertowy, wyszukiwać wydarzenia muzyczne i - co najważniejsze - dyskutować z innymi fanami o swoich idolach. Wyrażenie opinii o jakimś albumie lub piosence zajmuje kilka sekund. Nie dziwiłbym się, jeśli za kilka miesięcy to właśnie Ping stanie się najważniejszym źródłem informacji muzycznych na świecie.

iTunes 10 umożliwia też wypożyczanie seriali telewizyjnych w jakości HD. Obecnie użytkownicy mogą oglądać (bez reklam) produkcje takich potentatów, jak ABC, ABC Family, Fox, Disney Channel oraz BBC America. Jeden odcinek kosztuje zaledwie 99 centów.

Każdy, kto zapłaci za odcinek, musi rozpocząć jego oglądanie nie później niż 30 dni od zakupu. Gdy już zdecydujemy się na obejrzenie serialu, mamy na to 48 godzin. Według mnie jest to sensowna oferta, nawet jak na polskie warunki.

Ważną zmianą, którą ogłoszono poprzez iTunesa 10, jest funkcja AirPlay. Dzięki tej technologii użytkownik może rozprowadzać muzykę bezprzewodowo po swoim domu. Jeśli posiadamy przenośne głośniki, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby słuchać skatalogowanych w iTunes utworów w dowolnym miejscu naszego domostwa. Od teraz wszelkiej maści odbiorniki nie potrzebują do pracy technologii Apple AirPort Express.

Nowy iTunes 10 nie jest zbyt interesujący dla osób, które posiadają polskie konta. Póki co nie możemy kupować muzyki w sklepie Apple’a, a co za tym idzie - usługa Ping nie jest dostępna również w naszym kraju. Podobnież jest z wypożyczaniem seriali za jednego dolca. Mam jednak nadzieję, że w końcu doczekamy się pełnej aktywacji iTunesa w Polsce.

Oprócz polskiego konta posiadam również amerykańskie. Lubię być na bieżąco. Ping na razie chodzi bez zarzutów. Aktywacja jest banalnie prosta. Nowych znajomych dodaje się bardzo łatwo. Coś czuję, że już niedługo do tej usługi dorzucone będą również inne funkcje, może proste gry?  Za pół roku powinno mówić się o wielkiej trójcy: Ping, Twitter oraz Facebook. Rywalizacja dopiero się zaczęła!

PS Nowego iTunesa 10 możecie pobrać wprost z witryny Apple’a już teraz!

Źródło: Apple

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.