Od tych sieci w 2022 roku uciekło najwięcej Polaków. Tylko jeden operator wyszedł na plus

Od tych sieci w 2022 roku uciekło najwięcej Polaków. Tylko jeden operator wyszedł na plus09.01.2023 20:37
Tylko jeden duży operator zyskał więcej kart SIM niż stracił
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport podsumowujący przenoszenie numerów w całym 2022 roku. Ujawnione dane są wyjątkowo interesujące.

Oto #TopWP. Przypominamy najlepsze materiały ostatnich miesięcy.

Z raportu UKE wynika, że w 2022 roku Polacy przenieśli 1 358 163 numerów. To o nieco ponad 4 proc. mniej niż rok wcześniej (1 420 570). Jeśli chodzi o przenoszenie numerów należących do "wielkiej czwórki", tylko jeden operator zyskał więcej numerów niż stracił.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przenoszenie numerów komórkowych w 2022 roku

Zestawienie numerów z podziałem na oddane i przyjęte znajdziecie w poniższej tabeli.

Operator

Numery zyskane

Numery utracone

Bilans

T-Mobile

284 221

219 385

64 836

Orange

319 097

343 462

-24 365

Play (P4)

349 291

387 032

-37 741

Plus (Polkomtel)

214 023

332 550

-118 527

Jak widać, T-Mobile jako jedyny może poszczycić się tym, że więcej klientów do niego przeszło niż od niego uciekło. Operator zakończył rok mając prawie 65 tys. numerów na plusie.

Największym przegranym jest Plus, który - jak na ironię - zanotował największy bilans na minus, jako jedyny przekraczając barierę 100 tys. utraconych numerów.

Ciekawie prezentuje się przypadek sieci Play. Ta w ujęciu liczbowym najwięcej numerów zyskała, ale i jednocześnie najwięcej straciła, więc ostatecznie jest stratna.

Jak nietrudno policzyć, od sieci Orange, Play i Plus uciekło łącznie 199 847. Tymczasem bilans dodatni T-Mobile to raptem 64 836. Co się stało z pozostałymi numerami?

Polacy pokochali wirtualnych operatorów

Z raportu UKE wynika, że w 2022 roku bilans dodatni zanotowało ponad 70 wirtualnych operatorów, a więc takich, którzy korzystają z infrastruktury innych sieci.

Najwięksi wygrani to UPC (22 480), Premium Mobile (22 157), Vectra (14 226), Mobile Vikings (12 659) oraz Netia (10 462).

Coraz więcej firm proponuje swoim klientom atrakcyjne oferty komórkowe np. w pakiecie z telewizją czy domowym internetem. Jak widać, Polacy chętnie z takich opcji korzystają.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.