Oto powód, dla którego OnePlus nieprędko zrezygnuje z systemu zaproszeń

Oto powód, dla którego OnePlus nieprędko zrezygnuje z systemu zaproszeń31.07.2015 11:33
OnePlus 2
Źródło zdjęć: © OnePlus

OnePlus 2 nie trafił jeszcze do sprzedaży. Ba, nie trafił jeszcze nawet do przedsprzedaży. Nie przeszkadza to jednak producentowi w rzucaniu siedmiocyfrowymi liczbami w kontekście zainteresowania konsumentów. Czary? Nie, genialnie obmyślona strategia.

OnePlus poinformował dziś, że w ciągu 72 godzin po zaprezentowaniu OnePlusa 2 rezerwacji dokonało ponad milion osób. Milion. Osób. Ależ dumnie to brzmi. Czym jednak są wspomniane rezerwacje?

Jak zapewne wiecie, aby zakupić OnePlusa 2 - podobnie jak w przypadku jego poprzednika - potrzebne będzie zaproszenie, które będzie można otrzymać od kogoś, kto dokonał już zakupu, wygrać w konkursie itp. Aby jednak "ułatwić" chętnym zadanie, firma przygotowała listę rezerwową. Zapisane do niej osoby "staną przed szansą otrzymania jednego z niewykorzystanych zaproszeń". Słowem - jeśli zapiszesz się na listę rezerwową, to być może kiedyś otrzymasz zaproszenie uprawniające Cię do zakupu smartfona. Nie ma jednak żadnego zobowiązania - zaproszenie możesz odstąpić komuś, sprzedać na Alledrogo lub wsadzić sobie... gdzieś. To tylko zaproszenie.

Podczas gdy konkurencja chwali się egzemplarzami sprzedanymi lub chociaż zamówionymi w przedsprzedaży, OnePlus szczyci się "milionem rezerwacji", który realnie nie mówi nam nic, ale przez wiele osób może zostać odebrane jako równoznaczne z milionem sprzedanych sztuk w 3 dni. Tymczasem sam znam kilka osób, które zapisały się, bo to nic nie kosztuje, a potem się zobaczy. Jestem też przekonany, że właśnie nadciąga kolejna fala rezerwacji. "Ojej, milion osób jest przede mną, trzeba się zapisać jak najszybciej".

Oczywiście nie twierdzę, że nie jest to żaden sukces. Wręcz przeciwnie, nawet ten milion niezobowiązujących kliknięć to spore osiągnięcie jak na firmę, która kilkanaście miesięcy temu jeszcze w ogóle nie istniała. Nie wierzę jednak w zapewnienia przedstawicieli firmy, że w zaproszeniach chodzi tylko o uniknięcie kosztów związanych z nadprodukcją. Przecież OnePlus i tak nie wie, ile osób skorzysta z otrzymanego zaproszenia.

Postawcie się jednak na miejscu osób, które w końcu otrzymają zarezerwowane zaproszenia. W wirtualnej kolejce wciąż stoją setki tysięcy osób, a zaproszenie przypadło właśnie Tobie. Sprzęt jest tani, trudno dostępny, te przegrywy jeszcze nie mogą go kupić, a Ty już możesz. Czy to nie piękne? Prawie jakbyś wygrał na loterii.

Pod wpływem takiego impulsu nietrudno podjąć decyzję o zakupie i właśnie to jest jedna z przyczyn sukcesu OnePlusa. Sprawienie, że kupując telefon czujesz się jak myśliwy, który upolował atrakcyjną i w dodatku nieosiągalną dla innych zwierzynę. Zaś sam producent może z dumą ogłaszać całemu światu, że już milion osób zgłosiło się po niezobowiązujące zaproszenie do wzięcia udziału w polowaniu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.