OnLife - akcja marketingowa LG pod przykrywką eksperymentu społecznościowego. Nieładnie!

OnLife - akcja marketingowa LG pod przykrywką eksperymentu społecznościowego. Nieładnie!16.07.2010 14:40
Mateusz Żołyniak

Tydzień temu firma LG wystartowała z nową akcją marketingową, która była promowana jako pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy, który rozegra się w samym sercu „miejskiej dżungli” (...) na oczach mieszkańców Warszawy. Postanowiłem wstrzymać się z komentarzem tego przedsięwzięcia, aż do czasu zakończenia tego "eksperymentu", kłócą się przy tym o zasadność mojej decyzji z jednym z naszych czytelników (pozdrawiam Łukasz ;)). Co wynikło z akcji LG?

Tydzień temu firma LG wystartowała z nową akcją marketingową, która była promowana jako pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy, który rozegra się w samym sercu „miejskiej dżungli” (...) na oczach mieszkańców Warszawy. Postanowiłem wstrzymać się z komentarzem tego przedsięwzięcia, aż do czasu zakończenia tego "eksperymentu", kłócą się przy tym o zasadność mojej decyzji z jednym z naszych czytelników (pozdrawiam Łukasz ;)). Co wynikło z akcji LG?

Zanim jednak przejdę do sedna sprawy, wspomnę jak LG przedstawiło swój "eksperyment":

Dziś jesteśmy świadkami nieustannie zmieniającej się rzeczywistości. Kiedyś, każdy z nas miał jedno tylko życie: w „realu”. Obecnie kiedy nie ma Cię on-line - nie istniejesz!

Nowe technologie weszły do naszego życia i zadomowiły się w nim na stałe. Pomagają być w nieustającym kontakcie ze światem oraz z całą siatką znajomych.

Dziś LG pragnie sprawdzić czy we współczesnym świecie będąc na "bezludnej wyspie" można być samotnym i czy siatka znajomych pomoże Ci przetrwać? Oto jest pytanie!

Firma informowała dalej:

Portale społecznościowe a tym samym kontakt z naszymi znajomymi, dostępne w telefonie komórkowym LG Swift (GT540) ułatwiają funkcjonowanie w relacjach z ludźmi, które są bardziej intensywne niż kiedykolwiek. Żyjemy mocniej, bliżej, w zupełnie nowej społeczności. Brak konieczności fizycznej obecności w centrum wydarzeń przestał być dla nas problemem.

Możemy uczestniczyć we wszystkich ważnych wydarzeniach, nawet nie wychodząc z domu. Najnowsze modele LG Swift, LG Mini, LG Bali czy też LG Cookie dają nieograniczone możliwości funkcjonowania poza realem, a eksperyment LG już niebawem sprawdzi tą tezę.

Na czym polegał eksperyment? W środku Warszawy w szklanym kubiku został zamknięty ochotnik, który korzystając tylko z telefonu z dostępem do portali społecznościowych (główne Facebooka) przez tydzień miał zbudować sobie siatkę znajomych. Dzięki wskazówkom od zamkniętej w kubiku osoby, nowo poznani "przyjaciele" mieli znaleźć sposób na uwolnienie go z kubika oraz wygranie jednego z nowych telefonów LG. "Eksperyment" trwał przez tydzień i przez cały czas podkreślano jego naukowe podłoże. Wypowiadało się także wielu ekspertów, jak wynajęty przez LG socjolog - Tomasz Sobierajski, który twierdził, że:

Jesteśmy świadkami zmian społecznych, jakie zachodzą dzięki coraz większemu udziałowi nowych technologii w naszym życiu codziennym… W XXI wieku bycie samemu np. na bezludnej wyspie, czego symbolem jest kubik LG, wcale nie oznacza samotności.

"Eksperyment" zakończył się już i pora zobaczyć jakie obserwacje poczynili fachowcy LG. Czy wcześniej postawiona teza została obroniona? Czy eksperyment pokazał znaczenie social media, w dzisiejszym świecie? Niestety, próżno póki co szukać odpowiedzi na te pytania - pseudoeksperyment to tylko część kampanii reklamowej, która miała wypromować funkcje społecznościowe nowych telefonów LG. Nie ma tu mowy o analizie zachowania użytkowników, odpowiedzi na wcześniej zadane pytania czy choćby postawieniu tezy, odnoszącej się do przetrwania na bezludnej wyspie, dzięki siatce internetowych znajomych.

Cóż, LG tym razem zakpiło sobie z użytkowników i osób pracujących w Sieci, a przebieg pseudoeksperymentu znacznie odbiegał o wcześniejszych założeń. W końcu zdobywanie przyjaciół w sieci społecznej nie polega na próbach przekonania blogerów/redaktorów do napisania wzmianki na blogu o "wielkim przedsięwzięciu LG", które pod przykrywką "pierwszego w Polsce eksperymentu społecznościowego" promuje nowe telefony firmy. Zresztą oceńcie sami...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.