Opinie i informacje na temat operatorów zbieramy w Internecie

Opinie i informacje na temat operatorów zbieramy w Internecie20.02.2011 20:00
Informacji o ofertach operatorów najczęściej szukamy w Internecie
Kira Czarczyńska

Internet pełni w naszym życiu coraz istotniejszą rolę. Pokazuje to jasno badanie przeprowadzone przez IAB Polska: niemal wszyscy, bo aż 92% internautów, traktuje Sieć jako pierwsze źródło informacji na temat operatorów komórkowych...

Źródła internetowe traktujemy jako najbardziej chyba solidne - wygrywają nawet z rodziną i znajomymi. Statystyki prezentują się następująco:

  • 92% internautów szuka informacji o ofercie i usługach w Sieci;
  • 64% czerpie je z reklam;
  • 51% - od rodziny i znajomych;
  • 49% - od konsultantów w salonach sprzedaży;
  • 44% - z ulotek.

Najciekawsze jest to, że choć teoretycznie powinny być jednym z najrzetelniejszych i najpełniejszych źródeł informacji - infolinie operatorów cieszą się powodzeniem jedynie u 12% ankietowanych.

Oczywiście, nie ma nic dziwnego w tym, że internauci szukają informacji właśnie w Sieci, jednak jest to już wskazówka dla operatorów, że inwestowanie w zamieszczanie w niej swoich ofert jest zdecydowanie potrzebne.

Zwłaszcza że tych ofert szuka się głównie właśnie na stronach firmowych poszczególnych sieci.

Robi tak aż 88% respondentów - podczas gdy z wyszukiwarek i grup dyskusyjnych korzysta już tylko odpowiednio 48% i 46% badanych. W serwisach specjalistycznych informacji szuka 32%, a blogi są głównym źródłem jedynie dla 7% uczestników badania.

Co warto zamieszczać?

Operatorzy przede wszystkim powinni postawić na czytelność cenników (szuka ich 87% ankietowanych), informacje o promocjach (81%), szczegóły swoich ofert (71%) oraz opisy dostępnych modeli telefonów (67% zainteresowanych).

Na tym tle blado wypada poszukiwanie ofert mobilnego dostępu do Internetu - korzystanie z niego w telefonie interesuje 33% badanych, a dostęp w komputerze, za pośrednictwem modemu GSM, jedynie 26%.

Zdaniem ankietowanych Internet to całkiem niezłe źródło informacji. Badani stwierdzili, że:

  • dla 46% jest to zdecydowanie dobre miejsce, aby poznać szczegóły ofert;
  • dla 35% - to dobre miejsce;
  • dla 15% - to \raczej dobre miejsce.

Łącznie daje to aż 96%, co oznacza, że lepiej jest nie bagatelizować wpływu Internetu na podejmowane przez klientów sieci komórkowych decyzje...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.