Poważna awaria w Orange. Aktualizacja: jest rekompensata dla klientów

Poważna awaria w Orange. Aktualizacja: jest rekompensata dla klientów07.07.2016 18:31
Antena telekomunikacyjna
Źródło zdjęć: © 123rf.com

Orange ma problemy techniczne. Znowu.

Strona Orange na Facebooku ugina się pod skargami użytkowników, którzy od kilkudziesięciu minut nie mogą wykonywać i odbierać połączeń oraz korzystać z mobilnego internetu. Awarię zgłaszają ludzie z dosłownie całej Polski.

Co ciekawe, u wielu użytkowników problemy wyglądają inaczej. Jedni skarżą się na gubienie zasięgu, inni na wolny transfer, a jeszcze inni na całkowity brak dostępu do sieci. Ja nie mogę korzystać z internetu i wykonywać połączeń, ale... mogę je odbierać. Jestem abonentem nju mobile i mieszkam w Pile.

Na chwilę obecną nie wiadomo, co jest przyczyną problemów technicznych. Orange za pośrednictwem kanałów społecznościowych informuje jedynie, że prace nad usunięciem awarii trwają, ale póki co nie jest w stanie podać choćby szacunkowego terminu ich zakończenia.

To nie pierwsze taka awaria w Orange w ostatnim czasie

To podobnego zdarzenia doszło w marcu 2015 roku. Wówczas jednak ogólnopolska awaria miała miejsce w nocy, więc wiele osób - w tym ja - nawet jej nie odczuło. Tym razem problem jest o wiele poważniejszy, bo mówimy o godzinach późnopopołudniowych.

Cóż, pozostaje nam liczyć na to, że Orange szybko upora się z awarią.

Aktualizacja

8 lipca ok. godziny 2:00 problemy zostały zażegnane i - według zapewnień operatora - wszystkie usługi działają już prawidłowo. Awaria trwała zatem blisko 8 godzin.

Aktualizacja 2

Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange, poinformował na swoim blogu o rekompensacie dla klientów Orange i nju mobile. W dniach 9-10 lipca z internetu krajowego będzie można korzystać całkowicie za darmo. Jeśli macie pakiety danych, w trakcie weekendu nie ulegną one pomniejszeniu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.