Palm zlekceważył blogosferę, poniesie karę

Palm zlekceważył blogosferę, poniesie karę06.01.2010 10:47
Palm-Pre.
Paweł Wolniewicz

Na stronach firmowego bloga Royal Pingdom pojawił się artykuł wyjaśniający, dlaczego Palm nie odniósł sukcesu w 2009 roku. Zdaniem autora tekstu przyczyna problemu tkwi nie w ofercie producenta, ale w sposobie jej promocji.

Na stronach firmowego bloga Royal Pingdom pojawił się artykuł wyjaśniający, dlaczego Palm nie odniósł sukcesu w 2009 roku. Zdaniem autora tekstu przyczyna problemu tkwi nie w ofercie producenta, ale w sposobie jej promocji.

Artykuł pod wiele mówiącym tytułem Is there hope for Palm in the 2010 smartphone wars? można znaleźć tutaj. Pytanie zadane przez autora nie jest bezpodstawne, gdyż w minionym roku Palm nie osiągnął wiele, mimo że zaproponował potencjalnym klientom urządzenie Palm Pre. Poza tym producent powinien teoretycznie przyciągać spore zainteresowanie swoim systemem operacyjnym WebOS.

Tymczasem ubiegły rok nie stał pod znakiem spektakularnych sukcesów marki Palm. Android oraz iPhone święciły kolejne sukcesy, sporo hałasu było też wokół jedynie nieco odświeżonej wersji Windows Mobile. Dlaczego? Zdaniem blogera Royal Pingdom problem tkwi w braku odpowiedniej promocji. Po dobrym początku roku (prezentacje na CES 2009) Palm nie był częstym gościem serwisów internetowych. Brak plotek, doniesień o terminach premiery, cenach, itp. Wystarczy porównać liczbę wzmianek o Palm Pre (na zdjęciu) z huczącymi cały czas doniesieniami dotyczącymi Nexus One czy też, w pierwszej połowie ubiegłego roku, na temat trzech nowych urządzeń marki Apple.

Nic więc dziwnego, że Palm nie może uznać minionych 12 miesięcy za udane. Jeśli w podobny sposób producent będzie obchodził się z potencjalnymi klientami oraz blogerami w nowym roku, to stanie się on jednym z ostatnich w jego karierze ? wieszczy Royal Pingdom. Pożyjemy, zobaczymy. Na razie wciąż słyszymy o wiele więcej chociażby o telefonie Google niż o WebOS oraz Palm Pixi.

Źródło: Royal Pingdom, zdjęcie: Palm

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.