Pepsi oficjalnie zaprezentowało swojego smartfona, ale jego debiut zależny jest od wsparcia fanów

Pepsi oficjalnie zaprezentowało swojego smartfona, ale jego debiut zależny jest od wsparcia fanów19.11.2015 16:44
Pepsi Phone P1
Źródło zdjęć: © PepsiCo
Konrad Błaszak

Pepsi ma swojego smartfona. A największe zaskoczenie budzi sposób w jaki go zaprezentowali.

PepsiCo bez wątpienia nie brakuje pieniędzy. W raporcie za rok 2014 można było przeczytać, że przychody wyniosły ponad 66 miliardów dolarów. Właśnie dlatego wiele osób - w tym ja - zakładało, że jak już pojawi się smartfon Pepsi to zostanie on wprowadzony na rynek z rozmachem i szybko podbije serca tysięcy Chińczyków Firma zdecydowała na nieco inną strategię, przez co jego debiut na półkach sklepowych nie jest pewny.

Producent zdecydował się zebrać na niego pieniądze w kampanii crowdfundingowej. Jeśli nie wiecie o co chodzi, to szybko wyjaśniam, że w takich akcjach to użytkownicy głosują portfelem na dany produkt, a firma dostaje pieniądze dopiero po osiągnięciu wyznaczonego celu (przeważnie). To pomaga nie tylko wypromować urządzenie, ale też sprawdzić ile osób jest gotowych wydać na nie swoje pieniądze. Mniejsze firmy często decydują się na taki ruch, ponieważ same nie są w stanie sfinansować swojego pomysłu, ale w przypadku PepsiCo pieniądze raczej nie są problemem. Amerykanie chcą dowiedzieć się czy smartfon z ich logo na obudowie ma w ogóle rację bytu. Postawili sobie poprzeczkę dość wysoko. Akcja kończy się 3 grudnia, a cel to 3 miliony yuanów, czyli ponad 1 850 000 złotych.

Pepsi Phone P1, Źródło zdjęć: © PepsiCo
Pepsi Phone P1
Źródło zdjęć: © PepsiCo

Może okazać to się zbyt ambitna kwota, ponieważ na razie zostało zebranych niecałe 600 tysięcy yuanów. Istotne jest to, że jedną możliwością wsparcia jest zakup smartfona a drugą kupienie losu za 1 yuana, dzięki któremu można go wygrać. Pierwsze partie Pepsi Phone'a P1 w niższych cenach zostały już wyprzedane, więc pozostaje zakup za normalną cenę, która wynosi 1299 yuanów, czyli jakieś 810 złotych. Dostępny będzie - o ile będzie - w trzech kolorach: srebrnym, złotym i niebieskim. Ma mieć następującą specyfikację:

  • 5,5-calowy ekran o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 pikseli) ze szkłem 2.5D;
  • 8-rdzeniowy procesor MediaTek MT6792 o taktowaniu 1,7 GHz;
  • 2 GB pamięci RAM;
  • 16 GB pamięci wbudowanej + slot na kartę MicroSD;
  • 13-megapikselowy aparat główny z przesłoną f/2.0 i diodą LED;
  • 5 Mpix na przednim panelu;
  • łączność 4G LTE;
  • Dual SIM (opcjonalnie);
  • bateria o pojemności 3000 mAh;
  • czytnik linii papilarnych;
  • Android 5.1 Lollipop + dido OS 6.1;
  • wymiary: 152,2 x 76,2 x 7,7 mm;
  • waga: 158 gramów.
Pepsi Phone P1, Źródło zdjęć: © PepsiCo
Pepsi Phone P1
Źródło zdjęć: © PepsiCo

Za 800 złotych nie jest to smartfon tak atrakcyjny jak propozycje Xiaomi czy Meizu, ale i tak wygląda na całkiem dobrą ofertę. Na zdjęciach Pepsi Phone P1 prezentuje się dość dobrze, a dodatkowo został wykonany z metalu, więc dla wielu osób będzie to ogromny plus tego urządzenia.

Nie wiem jak Wy, ale ja mam nadzieję, że smartfon ten trafi ostatecznie do klientów. Oczywiście nie zmieni on rynku, ale będzie ciekawostką pokazującą, że inne firmy nie powinny obawiać się inwestowania na tym rynku, nawet jeśli do tej pory robiły napoje i chipsy. Nie spodziewam się wysypu podobnych akcji, ale w nadchodzących latach pewnie będą próby atakowania rynku nowych technologii przez firmy z innych segmentów. Sam chętnie kupiłbym telefon przygotowany przez Juventus Turyn, a skoro Pepsi może mieć swój, to czemu nie drużyna piłkarska, sieć restauracji czy chociażby marka odzieżowa?

Źródło: jd.com via pocketnow.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.