iPhone 6s i 6s Plus - co poprawiono, a co zepsuto? Pierwsze opinie o smartfonach Apple'a

iPhone 6s i 6s Plus - co poprawiono, a co zepsuto? Pierwsze opinie o smartfonach Apple'a23.09.2015 08:39
iPhone 6s
Źródło zdjęć: © Apple
Konrad Błaszak

Sprzedaż iPhone'a 6s rozpocznie się dopiero 25 września, ale smartfon trafił już do pierwszych recenzentów. Co o nim sądzą?

Ekipa Wall Street Journal zdążyła się już podzielić opinią o nowych smartfonów. Swoje ogólne wrażenia spisała Joanna Stern, która zaczęła od słów:

iPhone 6s to... iPhone. Najlepszy iPhone jaki powstał do tej pory.

Po chwili dodała też, że wygląda dokładnie tak samo jak urządzenie sprzed roku i zmiany to jedynie szereg nowych funkcji oraz dodatkowy, różowy wariant. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ to poprzednie smartfony Apple'a wprowadziły najwięcej nowości. Niestety największy problem szóstek nadal nie został poprawiony:

Model 6s z 4,7-calowym ekranem wytrzyma do końca dnia, ale dla średnio i bardzo wymagających użytkowników dotrwanie do nocy będzie prawdziwym wyzwaniem. Wygląda też na to, że poziom baterii spada szybciej niż w mojej "6", ponieważ intensywnie korzystałam z możliwości nowego modelu jak chociażby "Live Photos". Większy, 5,5-calowy wariant 6s Plus wytrzymywał dłużej i on wydaje się lepszym wyborem dla wymagających użytkowników, którzy chcą mieć jeszcze trochę baterii pod koniec dnia.

iPhone 6S Plus oraz 6S, Źródło zdjęć: © Apple
iPhone 6S Plus oraz 6S
Źródło zdjęć: © Apple

Najgorszą wiadomością jest to, że w stosunku do szóstek bateria nie uległa poprawie. Wręcz przeciwnie - jest gorzej - i to mimo tego, że iOS 9 jest znacznie bardziej energooszczędny od poprzednich wersji systemu. Może i jest, ale - jak widać - w przypadku modelu 6s na niewiele się to zdaje, gdyż mimo wszystko ma on fizycznie mniejszą baterię niż poprzednik. Podczas przeglądania internetu model 6s (8 godzin pracy) okazał się słabszy od szóstki o 20 minut, a przy oglądaniu filmów różnica wyniosła godzinę.

Najgorszym z tego wszystkiego jest brak szybkiego ładowania. Stern zauważyła, że podczas gdy urządzenia topowe Samsunga ładują się w 75-90 minut, iPhone 6s potrzebuje ponad 2 godzin, a wariant z Plusem niemal 3 godzin.

Zdecydowanym plusem jest szybkość działania nowych urządzeń, które pracują pod kontrolą procesorów A9 oraz 2 GB pamięci RAM. Wszystko, - począwszy od przeglądania Facebooka i przeglądarki, przez przełączanie między aplikacjami, a kończąc na eksportowaniu filmów HD - jest dużo płynniejsze na iPhone'ach 6S. Lepiej działa także czytnik linii papilarnych.

iPhone 6S, Źródło zdjęć: © Apple
iPhone 6S
Źródło zdjęć: © Apple

Ogromną zmianą jest 3D Touch, co okazuje się bardzo udaną funkcją:

Na początku musiałam sobie przypominać o korzystaniu z 3D Touch, ale po dwóch tygodniach stało się to moim nawykiem.

Niestety nie jest to rozwiązanie idealnie, ponieważ często nie działa tam, gdzie można się go spodziewać. Poza tym podwójne stuknięcie jest w niektórych sytuacjach po prostu szybsze.

Jeśli chodzi o aparat, to sprawdził go Geofrey A. Fowler i najlepszym podsumowaniem jest poniższy cytat:

Nadal nie znajdziecie lepszego aparatu w smartfonie niż ten w iPhonie 6s Plus, ale zmiany w stosunku do zeszłorocznych modeli - jak chociażby więcej megapikseli w przypadku zdjęć i filmów - są bardzo ciężkie do zauważenia. W niektórych ujęciach wolałem zdjęcia robione samsungami.

12-megapikselowe zdjęcia w nowych iPhone'ach są nieco ostrzejsze, ale nasycenie kolorów jest takie samo, jak w wypadku poprzedniej generacji (mimo matrycy tej samej wielkości). Zastosowanie większej liczby pikseli ma to za inną ogromną zaletę - zaciera różnice w stosunku do konkurencji, ponieważ - nie da się ukryć - na papierze kilkanaście Mpix wygląda dużo lepiej niż 8. W stosunku do 12 Mpix już nie czuć aż takiej różnicy.

iPhone 6S vs iPhone 6, Źródło zdjęć: © wsj.com
iPhone 6S vs iPhone 6
Źródło zdjęć: © wsj.com

Duża zmiana w porównaniu z telefonami Samsunga widoczna jest podczas robienia zdjęć nocnych. Geofrey niemal zawsze preferował fotografie zrobione Note'em 5, które miały mniej szumów i były ostrzejsze. Na minus produktu Samsunga zaliczył jednak to, że miały one żółtawy odcień. Poniżej możecie zobaczyć porównanie możliwości tych urządzeń.

[1/2]
[2/2]

Na plus można jeszcze zaliczyć przednią kamerkę, która ma 5 Mpix oraz nieco bardziej naturalne kolory. Jak zaznaczył sam Geofrey są one bardzo zbliżone do poprzedniej generacji, ale wydają się być nieco bardziej realne. Są one także mniej nasycone niż w Galaxy Note 5.

[1/2]
[2/2]

Dwójka recenzentów zwróciła dużą uwagę na Live Photos, czyli po prostu animowane zdjęcia przypominające dobrze znane GIF-y. Według nich są one bardzo ciekawym dodatkiem, który sprawia dużo frajdy, ale zajmują nawet 2-3 miejsca niż standardowe fotografie. Dodając do tego filmy w rozdzielczości 4K wniosek jest jeden - iPhone 6s z 16 GB pamięcią wbudowaną nie ma większego sensu, ponieważ pamięci bardzo szybko zabraknie.

iPhone'y 6s są też wytrzymalsze niż zeszłoroczne modele i podczas testów stwarzały one dużo lepsze wrażenie pod tym względem. Poza tym - jak już pisałem - mają lepsze aparaty, 3D Touch oraz większą wydajność. Według recenzji Joanny Stern oprócz tych trzech lepszych elementów taka sama jest bateria oraz ekran, więc użytkownicy iPhone'ów 6 nie powinni być zazdrośni o nowe szóstki. Na zmiany w tych dwóch kwestiach trzeba będzie poczekać na iPhone'a 7, a warianty z "s" na końcu to po prostu nieco lepsze szóstki.

Źródło: Wall Street Journal (1), (2)

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.