Play chwali się wynikami w Barcelonie i ciągle liczy na więcej

Play chwali się wynikami w Barcelonie i ciągle liczy na więcej29.02.2012 13:30
Play podsumowuje zeszły rok (fot. Play)
Kamil Homziak

W październiku Play chwalił się wynikami za trzeci kwartał 2011, a wczoraj na targach Mobile World Congress 2012 w Barcelonie podsumował cały zeszły rok. Jest bardzo dobrze, a w przyszłości ma być jeszcze lepiej.

W październiku Play chwalił się wynikami za trzeci kwartał 2011, a wczoraj na targach Mobile World Congress 2012 w Barcelonie podsumował cały zeszły rok. Jest bardzo dobrze, a w przyszłości ma być jeszcze lepiej.

Play ma powody do zadowolenia. Jest nie tylko najszybciej rozwijającą się siecią komórkową w Polsce, ale też przoduje wśród europejskich operatorów, którzy wkraczali na rynek zdominowany przez starych graczy. Pięć lat swojej działalności spółka podsumowała jako pięć lat walki cenowej między operatorami, co przełożyło się na 19 mld złotych oszczędności dla konsumentów.

Za swoje największe sukcesy w tym zakresie Play uważa zmniejszenie stawki rozmowy za minutę z 49 do 29 groszy, zwiększenie atrakcyjności ofert mobilnego Internetu, wprowadzenie darmowych rozmów wewnątrz sieci oraz taryf z dołączonym pakietem danych czy uproszczenie formalności przy zmianie operatora.

Ubiegłe 12 miesięcy P4 określa jako rok smartfonów oraz 4G. Czterech na pięciu klientów sieci znajduje się w zasięgu szybkiego Internetu 4G, a 2/3 sprzedanych telefonów to smartfony. Zdobyły one popularność dzięki wprowadzeniu taryfy All Inclusive, usługi BlackBerry w ofercie na kartę, wejściu na rynek operatora wirtualnego Red Bull Mobile korzystającego z infrastruktury Play oraz promocji "Testuj smartfona", przygotowanej we współpracy z marką Huawei.

Abonenci operatora jako jedyni mają zasięg w warszawskim metrze, a na powierzchni mogą się zalogować nie tylko do sieci własnej, ale także Plusa i Orange. Prawdopodobnie pobierają też najwięcej danych w Europie - aż 3500 TB miesięcznie! Z uwagi na darmowy dostęp do mobilnego Facebooka aż jedna trzecia jego użytkowników to abonenci sieci Play.

Już drugi rok z rzędu to klienci Play są najbardziej zadowoleni ze swojego operatora. W ciągu roku ich liczba wzrosła z 5,16 do 7,08 mln (37%), co przekłada się na 14-procentowy udział w rynku. Z punktu widzenia przychodów nieźle wygląda też podział abonentów: 56% w sektorze prepaid, 44% w postpaid. W porównaniu z zeszłym rokiem aż o 79% zwiększyła się też liczba klientów biznesowych - z 296 do 530 tys. Przenosząc numer między operatorami, aż 70% osób jako nową sieć wybiera właśnie Playa.

W zeszłym roku przychody spółki wzrosły o jedną trzecią (z 2,03 do 2,67 mld zł), a zysk EBITDA zwiększył się aż o 108% - do 874 mln zł. W przyszłości P4 chce powalczyć o częstotliwość 1800 MHz i obniżenie stawek MTR, a także przekroczyć barierę 10 mln klientów.

Osiągnięcie tych celów może być jednak trudne. Nie spodziewałbym się zdobycia dodatkowych 3 mln abonentów, ponieważ oferty z telefonem są gorsze. Wąskim gardłem pozostaje też prędkość Internetu - niby 4G, a jednak limitowane do zaledwie kilku Mb/s, i to tylko w najwyższych taryfach. LTE Plusa wypada znacznie ciekawiej.

Ciekawe też, jaki procent wśród klientów Playa stanowią użytkownicy martwych, niedoładowywanych od wielu miesięcy kart prepaid (operator przyczynił się do wydłużenia okresu ważności na połączenia przychodzące i wychodzące). Nie oznacza to jednak, że oferta Playa jest kiepska - konkurencja nie oferuje lepszych warunków, w związku z czym coraz więcej klientów indywidualnych wybiera ofertę prepaid oraz kupuje telefon na własną rękę.

Źródło: Play

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.