Play inwestorem Mobilkinga?

Play inwestorem Mobilkinga?16.02.2009 18:00
Kira Czarczyńska

Niemal na pewno nie - ale taki temat dyskusji podał na swoim blogu firmowym rzecznik Play, Marcin Gruszka:

Przed chwilą dostałem od jednego z bardzo poważnych dzienników pytanie czy PLAY jest zainteresowany przejęciem MVNO Mobilking. Zanim napiszę Wam naszą odpowiedź chętnie poznam Wasze opinie.

Skoro rzecznik zachęca, można pogdybać...

Niemal na pewno nie - ale taki temat dyskusji podał na swoim blogu firmowym rzecznik Play, Marcin Gruszka:

Przed chwilą dostałem od jednego z bardzo poważnych dzienników pytanie czy PLAY jest zainteresowany przejęciem MVNO Mobilking. Zanim napiszę Wam naszą odpowiedź chętnie poznam Wasze opinie.

Skoro rzecznik zachęca, można pogdybać...

Pierwsze, co się nasuwa kiedy się pomyśli o obu tych sieciach, to niewątpliwe podobieństwo sposobu zdobywania rynku. Szturmem i kontrowersją. I Play, i Mobilking dostawali zakazy stosowania niektórych swoich kampanii reklamowych, właśnie ze względu na ich nie do końca podobającą się odbiorcom wymowę. Od razu też jednak widać różnicę: Play się głównie wygłupiał, i to przeważnie w całkiem niezłym stylu i z pomysłem - Mobilking natomiast poszedł na łatwiznę znajdując sobie oklepany stereotyp i budując na nim markę. Oba sposoby są skuteczne, jednak ciężko byłoby to połączyć jakimś wspólnym wizerunkiem, mogłoby się mocno rozmyć.

Play niewątpliwie wraz z Mobilkingiem przejąłby też całkiem przyjemną rzeszę klientów - MK bardzo szybko zdobył pozycję największego krajowego MVNO, a jego popularność nie słabnie. Przy okazji zniknęłaby też pewna, jakby nie patrzeć, konkurencja... Tylko czy to aż taka ilość, żeby się porwać na wykupienie sieci? Rozszerzyłaby się też jednak grupa potencjalnych klientów, Play i Mobilking celują jakby nie patrzeć w nieco inny typ odbiorcy.

Argumentów przeciwko takiej opcji jest jednak chyba więcej. Po pierwsze, Mobilking fatalnie wypada w kwestii rentowności - a jednak sieci, zwłaszcza w dobie kryzysu, szukają bardziej zysków niż czarnej dziury pochłaniającej finanse. Straciłby też jednak Mobilking: dotąd stawia na opinię sieci, "w której wszystko jest jasne" - jedna stawka, bez taryf, planów, etc. W Play oferta jest zróżnicowana, nawet więc, gdyby obie sieci pozostały przy swoich markach, MK zacząłby być kojarzony po prostu jako jedna z usług P4. Czyli - wchodzą komplikacje i konieczność porównywania cenników.

Nie jest to też zwyczajnie najlepszy moment na takie inwestycje. Play ma "na głowie" budowę sieci własnych nadajników, co samo w sobie sporo kosztuje. Angażowanie się w tej chwili w przejmowanie MK mogłoby ten proces nawet dość znacznie opóźnić. A to zdecydowanie nie będzie działać na korzyść P4, nawet mimo przejęcia klientów Mobilkinga.

Co o tym sądzi sam Play? Marcin Gruszka jak na razie rzucił temat do dyskusji, ale sam się nie wypowiedział. Zrobił to natomiast Chris Bannister:

The small scale achieved by Mobilking does not particulary interested us and we do not see any obvious benefits to PLAY at this moment in time (cytat z bloga rzecznika Play)

No to skoro "kazano" dyskutować - to dyskutujmy: powinien Play przejąć Mobilkinga czy nie powinien?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.