Podsumowanie roku 2007

Podsumowanie roku 200702.01.2008 16:00
Karolina Adamus

Miniony rok, jak każdy obfitował w wielkie wydarzenia i zapowiedzi, które znacząco wpłynęły na rynek telefonów komórkowych. Z Komórkomanią mogliście śledzić najnowsze wiadomości od końca kwietnia 2007 roku. Co nami wstrząsnęło? Co dało nadzieje, a co zawiodło?

Zapraszam do podsumowania komórkowego 2007 roku.

Kwiecień 2007: Przygoda z Komórkomanią zaczyna się całkiem niewinnie pierwszą wiadomością o przyłączeniu się Plusa do programu "Pay-buy mobile".

Miniony rok, jak każdy obfitował w wielkie wydarzenia i zapowiedzi, które znacząco wpłynęły na rynek telefonów komórkowych. Z Komórkomanią mogliście śledzić najnowsze wiadomości od końca kwietnia 2007 roku. Co nami wstrząsnęło? Co dało nadzieje, a co zawiodło?

Zapraszam do podsumowania komórkowego 2007 roku.

Kwiecień 2007: Przygoda z Komórkomanią zaczyna się całkiem niewinnie pierwszą wiadomością o przyłączeniu się Plusa do programu "Pay-buy mobile".

Maj to także miesiąc operatorów wirtualnych. Avon informuje o premierze myAvon, żeby zaraz potem zawiadomić o jej opóźnieniu. W efekcie start MVNO dane jest nam zobaczyć dopiero pod koniec miesiąca. Nie dość tego po piętach depczą firmie kosmetycznej MNI i Cyfrowy Polsat, które także zapowiadają własną sieć.

Jeśli chodzi o "nieiphonową" stronę miesiąca, swoje rewelacje przedstawia Sony Ericsson, który łudzi się, że jego 10 nowych gadżetów przyćmi popularność jabłuszka. 18 czerwca telefonia komórkowa w Polsce obchodzi swoje 15 urodziny.

Lipiec 2007: Mania iPhona nadal trwa. Od plotek w Internecie aż huczy. Fani zawiedzeni okrojoną specyfikacją telefonu, snują domysły o jego nowej generacji, a Polacy nie mogą doczekać się jakiejkolwiek wiadomości o przybyciu iPhona do kraju.

Wakacje to czas nowości. Samsung wprowadza na rynek dwa udane modele telefonów z 5-megapikselowymi aparatami, SGH-G600 i SGH-G800 oraz model obsługujący filmy YouTube, SGH-L760. Nokia zapowiada wznowienie platformy N-Gage, a telewizja DVB-H staje się standardem zatwierdzonym przez UE.

Okazuje się także, że w dwa miesiące po premierze telefonu Apple 60% Polaków wie, co to iPhone.

Google Phone powoli staje się fatamorganą rynku komórkowego. Samsung, Motorola, Sony Ericsson, LG i Nokia postanawiają uczynić microUSB standardem w swoich modelach, a Microvision zapowiada współpracę z Motorolą nad nową technologią, dzięki której już niedługo będziemy mogli używać projektorów w komórkach.

Październikowy Apple nie jest już tak miłosierny, jak miesiąc temu. Firma zapowiada zaostrzenie polityki. Przeciętny użytkownik może teraz nabyć tylko 2 modele telefonu, zamiast 5, za które może zapłacić tylko i wyłącznie gotówką.

W drugim tygodniu miesiąca ma miejsce premiera długo oczekiwanej Opery Mini 4. Nokia zapowiada swoje wielkie odkrycie, prezentując specjalną stronę z czerwoną kurtyną. Jak się jednak okazuje odkrycie w postaci modelu N82 jest już od dawna dobrze znane. Kolejny niewypał na koncie Nokii.

Nokia nie dotrzymuje danych obietnic. Premiera usługi N-Gage, która planowana była na grudzień 2007, zostaje przeniesiona na początek tego roku. MNI Telecom podtrzymuje modę na tworzenie operatorów wirtualnych tworząc dwie nowe marki. Do gry przyłącza się również Gadu-Gadu. Motorola zapowiada nową linię telefonów ZiNE na nowy rok, a Mozilla grozi, że nie odda użytkowników Operze.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o 2007 rok. Od dwóch dni możemy cieszyć się nową paczką wiadomości. Jak widać producenci jeszcze się nie rozkręcili, ale czeka na nas chociażby nowsza wersja iPhona, nowe modele multimedialne Nokii, nie wspominając o dotykowym S60 oraz wdrożenie do sprzedaży Androida. Jest na co czekać.

Cieszę się, że przez te osiem miesięcy mogłam przekazywać Wam najświeższe informacje ze świata komórek. Kolejny rok przyniesie jeszcze więcej atrakcji, dlatego serdecznie zapraszam do lektury.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.