Podsumowanie rozmów z operatorami

Podsumowanie rozmów z operatorami30.01.2014 12:14
Leo Getz

Po rozmowach z przedstawicielami sieci komórkowych, prezentuję krótko moje wnioski.

Przede wszystkim na początku dziękuję przedstawicielom wszystkich operatorów za udzielone odpowiedzi i poświęcony czas. Chciałbym podsumować rozmowy nie porównując ich ze sobą, ale wyciągnąć parę wniosków. Oczywiście nie uzyskałem na wszystkie pytanie satysfakcjonującej odpowiedzi, ale trzeba pamiętać, że to są przedstawiciele, rzecznicy danych operatorów.

Źródło zdjęć: © komórkomania.pl
Źródło zdjęć: © komórkomania.pl

Na pewno trzeba powiedzieć, że nie ma szans na koniec branderowania telefonów. Jedynym wyjątkiem jest Apple, które ma wygórowane wymagania i każdy operator się pod nimi ugina. Jednym z tych wymagań jest brak ingerencji w system. Jednocześnie iPhone w każdej sieci działa, czasem nawet w LTE. Jest to wystarczający dowód na to, że chęć branderowania jest po stronie operatorów i nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby telefon kupiony z abonamentem miał być identyczny z kupionym w sklepie. Jednak ten problem przeszkadza zdecydowanej mniejszości, która po prostu kupi telefon w sklepie czy np. na allegro.

Dobrze, że czasem Apple chce tego samego co klienci, Źródło zdjęć: © wikipedia.org
Dobrze, że czasem Apple chce tego samego co klienci
Źródło zdjęć: © wikipedia.org

Co do cen telefonów, możemy trafić na okazję, ale mając duży wybór w sklepach i na allegro, prościej jest kupić pre-paid czy sam abonament i nie liczyć, że akurat interesujący nas telefon będzie okazją razem z abonamentem. Zapytałem wszystkich operatorów o Carrier IQ oraz jemu podobnych i jak się okazuje nie dotyczy to polskich sieci.

Smartfon vs zwykła komórka, Źródło zdjęć: © ondeviceresearch.com
Smartfon vs zwykła komórka
Źródło zdjęć: © ondeviceresearch.com

Widać także, że w Polsce Nokia się mocno trzyma. Jednak nie smartfon z Windowsem, tylko model 206 był w czołówce sprzedaży. Widać już tendencję wypierania zwykłych komórek przez smartfony, pojawiających się w czołówce najlepiej sprzedających się telefonów.

Można się spodziewać, że LTE będzie hasłem 2014, Źródło zdjęć: © androidpolice.com
Można się spodziewać, że LTE będzie hasłem 2014
Źródło zdjęć: © androidpolice.com

W najbliższym czasie hasłem przewodnim będzie LTE. Nie zanosi się także, aby pojawiła się ciekawa oferta ze Spotify. Raczej nie należy się spodziewać walki cenowej, jednocześnie warto zaznaczyć, że w Polsce nie jest tak źle. Można na wiele rzeczy narzekać u dostawców, jednak cenowo nie ma tragedii. Oczywiście porównuję same ceny, nie prawdziwy koszt, czyli np. ile średnio Polak musi pracować na nielimitowane rozmowy. Jednak widać dostosowanie do rynku, bo np. telefony w Polsce mogą być nawet droższe. Wspomniany iPhone w USA kosztuje ok. 2000 zł netto, w Polsce już 2400 netto. Choć nie zawsze tak jest, ponieważ np. Sony Z1 Compact ma być tańszy w Polsce niż m.in. w Wielkiej Brytanii.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.