Podsumowanie targów MWC 2009

Podsumowanie targów MWC 200922.02.2009 17:00
Karolina Adamus

Jak każdego roku i tym razem targi Mobile World Congress 2009, które odbyły się w Barcelonie przyniosły wiele nowości. O niektórych modelach wiedziano już znacznie wcześniej, inne z kolei zrobiły wrażenie nie tylko na samych zainteresowanych, ale i konkurentach. Przyjrzyjmy się najciekawszym zapowiedziom MWC 2009.

Jak każdego roku i tym razem targi Mobile World Congress 2009, które odbyły się w Barcelonie przyniosły wiele nowości. O niektórych modelach wiedziano już znacznie wcześniej, inne z kolei zrobiły wrażenie nie tylko na samych zainteresowanych, ale i konkurentach. Przyjrzyjmy się najciekawszym zapowiedziom MWC 2009.

  • Sony Ericsson

Szwedzko-japoński producent rozpoczął jako pierwszy falę zapowiedzi. Najpierw ukazała się wzmianka o nowym Walkmanie W995 z aparatem 8 megapikseli, następnie zaprezentowano model-koncepcję o nazwie Idou, który ma zapoczątkować 12-megapikselową kolekcję Sony Ericssona.

  • **Samsung **

Samsung rozpoczął targi prawdziwą bombą komórkową, czyli modelem OMNIA HD, który dzięki 8-megapikselowemu aparatowi, systemowi Symbian i przede wszystkim możliwości odtwarzania filmów w 720p długo utrzyma się na rynku jako telefon marzenie.

Firma udostępniła także do prezentacji model Samsung Show z wbudowanym projektorem, a także dwa nowe modele, które wejdą do linii BEAT producenta DJ i DISC.

  • Nokia

Nokia rozpoczęła targi powoli zapowiedzią dwóch nowych nawigatorów: 6710 Navigator oraz 6720 Classic, aby przejść do modeli z wyższej półki, biznesowych E55 i E75. Drugi z modeli wyciekł już jakiś czas temu, dlatego nie był wielkim zaskoczeniem. Nokia E55 z klawiaturą pół-QWERTY owszem.

Do oferty Nokii dołączą także dwa modele zapowiedziane w późniejszych dniach, lecz wcale nie mniej ciekawe: Nokia N86 z aparatem 8 Mpix oraz Nokia 8208 z obsługą sieci CDMA.

nokia-e751
nokia-e751
  • HTC

Ktoś mógłby powiedzieć, że firma HTC nie przepracowała się wydając drugą edycję telefonów Diamond i Pro. Po dokładnym przyjrzeniu się specyfikacji i stylistyki telefonów, stwierdziłby jednak, że producent wydał dwa zupełnie nowe modele. HTC Touch Diamond2 i HTC Touch Pro2 to całkiem nowe spojrzenie na potrzeby użytkowników.

  • LG

Na koniec LG, choć wcale nie ze względu na wagę nowości. Koreańska firma zaprezentowała jeden z najbardziej innowacyjnych wynalazków tych targów - transparentną klawiaturę w modelu LG GD900.

Poza pół-przezroczystym modelem na rynek trafią także ekologiczny Blue Earth z panelem słonecznym, LG KT770 z Symbianem i GPS oraz dotykowy model multimedialny LG GM730.

lg-gd900-1
lg-gd900-1

Na uwagę zasługują także takie nowości, jak:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.