Premiera iPhone - totalny niewypał

Premiera iPhone - totalny niewypał22.08.2008 12:00
iPhone
Kira Czarczyńska

Ilość atrakcji, jakie proponowali z okazji premiery iPhone 3G operatorzy, świadczy świetnie o tym, jak olbrzymiego zainteresowania się spodziewali. Cóż, mocno się przeliczyli... W nocy mieliśmy relację tylko z Warszawy, od rana jednak pojawiają się wpisy na blogach osób z innych miast. I najwyraźniej w całym kraju premiera wyglądała całkiem podobnie.

Ilość atrakcji, jakie proponowali z okazji premiery iPhone 3G operatorzy, świadczy świetnie o tym, jak olbrzymiego zainteresowania się spodziewali. Cóż, mocno się przeliczyli... W nocy mieliśmy relację tylko z Warszawy, od rana jednak pojawiają się wpisy na blogach osób z innych miast. I najwyraźniej w całym kraju premiera wyglądała całkiem podobnie.

Stoją w kolejkach jak po mięso za komuny - pisała Warszawska GW.

Serwis Trójmiasto cytował natomiast kolejkowiczów: Kiedyś koczowałam tak po bilety na ciekawe koncerty. Teraz już tylko po jakiś fajny gadżet. Inny koczujący dodaje: jeden ze szwedzkich turystów bardzo nam się dziwił.

Szwedzki turysta najwyraźniej z tych normalnych był, jego zdziwienie też by mi się udzieliło - kolejki były akcją marketingową, stojący w nich ludzie podstawieni i opłaceni przez Orange, a ich wypowiedzi tak sztuczne, że nie szło ich brać poważnie. Bo jak serio podejść do wypowiedzi ósmej w kolejce osoby, która martwi się, że nie starczy dla niej telefonów...?

Marketing działa jednak dalej, starając się ignorować fakty. Wczoraj o północy w salonach Orange na ul. Kazimierza Wielkiego i Piłsudskiego odbyła się premiera iPhona. Zainteresowanie jest spore. - mówi entuzjastycznie Interii rzeczniczka prasowa sieci, Maria Piskier.

W Warszawie sprawdził to Michał - zarówno premiera w wydaniu Ery, jak i impreza Orange przyciągnęły co najwyżej paru gapiów. Osób zainteresowanych zakupem było niewiele, mało komu też chciało się najwyraźniej wyjść z domu specjalnie dla proponowanych atrakcji.

I rzeczywiście, sądząc po relacjach blogerów z różnych miast, spokojnie można było ten czas spędzić w knajpce przy piwie czy w domu przed TV.

W Warszawskim salonie Ery umowy podpisało może maksymalnie 50 osób - chyba, że wszyscy rzucili się nagle do ich zawierania około północy, ale szczerze w to wątpię. Podobnie było w Orange, chociaż tam przynajmniej można było "pobawić się" iPhonem w ramach zapoznania się z produktem. W gdańsku kilkanaście osób przyszło pogapić się na DJ-a. W Krakowie Era sprzedała zaledwie kilka iPhonów, a uczestnikami imprezy byli głównie pracownicy operatora. W pozostałych miastach premiera wyglądała tak samo...

iphone3g
iphone3g

Cóż, wypada jeszcze poczekać na dane dotyczące sprzedaży w kolejnych dniach oraz ilości iPhonów zamówionych przez Internet - zapewne nie ma jednak co liczyć na jakieś spektakularne wyniki. Ceny telefonów są wysokie, abonamenty też mocno wyśrubowane, w związku z czym w naszym kraju, gdzie większość ludzi nadmiaru pieniędzy nie ma, raczej nie będzie masowego rzucania się na ten gadżet tylko dlatego, że jest modny.

Ciekawe jest natomiast, jak będą się teraz tłumaczyć specjaliści od marketingu Ery i Orange, bo coś powiedzieć będą musieli. Pójdą w zaparte chwaląc "ogromne zainteresowanie", czy jednak stawią czoła faktom...?

W każdym razie wydatki poniesione na "imprezy premierowe" operatorom się nie zwróciły.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.