Prezes Motoroli: "Samsung upadnie jak Nokia i BlackBerry"

Prezes Motoroli: "Samsung upadnie jak Nokia i BlackBerry"09.02.2015 11:27
Galaxy Note 4
Źródło zdjęć: © Samsung

Rick Osterloh - nowy prezes Motoroli - udzielił wywiadu magazynowi Forbes. Miał on okazję pochwalić się wynikami sprzedaży i rosnącymi przychodami firmy, ale najciekawsza z tego wszystkiego jest wypowiedź dotycząca innego koncernu.

Podczas rozmowy Osterloh stwierdził, że Motorola jest pewna swojej przyszłości, a dni Samsunga są już policzone.

Rick Osterloh:

Co 7 lat ktoś, kto był na szczycie rynku, odchodzi. Jesteśmy na etapie, podczas którego ludzie uświadamiają sobie, że nie trzeba płacić 600 dolarów za telefon z najwyższej półki. Motorola jest alternatywą dla innych marek premium, do tego bardziej wartościową. Jesteśmy przekonani, że takie podejście się sprawdzi.

Prezes Motoroli nie jest oczywiście odosobniony w opinii, iż każde imperium w końcu upada, ale nie trafiają do mnie argumenty, których użył. Za przykłady upadających gigantów posłużyły mu firmy Nokia oraz BlackBerry, ale problem w tym, że do takiego stanu rzeczy doprowadził szereg złych decyzji (a czasem nawet brak decyzji), a nie czas.

Na początku 2011 roku - na kilka miesięcy przed premierą pierwszej Lumii - Stephen Elop, ówczesny CEO Nokii, mówił:

Stephen Elop:

Pierwszy iPhone trafił do sprzedaży w 2007 roku, a my nadal nie mamy urządzenia, które mogłoby się do niego zbliżyć. Android wszedł do gry dwa lata temu, a w tym tygodniu zabrał nam pozycję lidera w segmencie smartfonów. To niewyobrażalne.

4 lata zajęło Nokii zareagowanie na premierę telefonu, który pozamiatał na rynku. Tak, nie da się ująć tego lepiej niż "to niewyobrażalne". I abstrahuję już tutaj całkowicie od tego, że wspomniana reakcja sprowadziła się do postawienia na platformę, która nawet dziś ma marginalny udział na rynku. BlackBerry? Podobnie, choć w tym przypadku na przygotowanie konkurenta iPhone'a Kanadyjczycy potrzebowali 6 lat.

BlackBerry Z10 i Nokia Lumia 800
BlackBerry Z10 i Nokia Lumia 800

Samsung funkcjonuje zupełnie inaczej, bo wypełnia wszystkie możliwe nisze na rynku i natychmiastowo reaguje na każdą premierę, która ma choćby najmniejszą szansę na sukces. Ba, wszystko wskazuje na to, że Apple Watch trafi do sklepów w tym samym czasie, co czwarta generacja Gearów.

Oczywiście w ostatnim czasie Samsungowi nie wiedzie się już tak dobrze jak kiedyś, ale informacje te pojawiły się w sieci równo z tymi, według których gigant wkrótce wyeliminuje najbardziej krytykowane wady swoich produktów, czyli plastik i słabą optymalizację oprogramowania.

To wszystko nie oznacza oczywiście, że Samsungowi nic nie grozi. Nie uważam jednak, że upadek firmy jest nieunikniony, tak samo jak nieunikniony nie był upadek Nokii i BlackBerry. Za wszystkim stoją decyzje.

Wspomnę jeszcze, że podczas rozmowy Rick Osterloh zdradził ponadto, że w czwartym kwartale 2014 roku Motorola sprzedała 10 milionów smartfonów, a przychody firmy wzrosły o 178%.

Źródło: Forbes.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.