Producencki wyścig zbrojeń - to nie tylko zalety

Producencki wyścig zbrojeń - to nie tylko zalety30.07.2011 14:47
NVIDIA Tegra 2
Bartosz Dul

Od dłuższego czasu obserwujemy, jak najpotężniejsi producenci prześcigają się w technologiach używanych do budowy coraz nowszych smartfonów. Czy taki wyścig jest zawsze zdrowy dla konsumenta?

Teoretycznie tak, w końcu nie ma nic lepszego niż rozwój. Rynek się napędza, klient otrzymuje duży wybór mocno różniących się od siebie telefonów, a ciągła konkurencja sprawia, że producenci dbają o to, by w ich portfolio znajdowały się coraz lepsze urządzenia. Każdy więc powinien być zadowolony. Okazuje się jednak, że w tym wyścigu zbrojeń pojawiają się problemy, które pozostają wciąż nie rozwiązane, a z każdym miesiącem dochodzą kolejne.

Unibody HTC Sensation
Unibody HTC Sensation

Z jednej strony cieszę się, że producent wkłada dużo wysiłku w rozwój technologii, które później stosuje w swoich smartfonach. Przykładowo, Samsung stawia na własne, bardzo wydajne procesory i wyświetlacze Super AMOLED Plus. Zwykle jednak coś dzieje się kosztem czegoś, dlatego decydując się na przykład na Samsunga Galaxy S II, musimy zrezygnować z trwałości i najdoskonalszego wykonania, które charakteryzuje m.in. HTC. Znajdą się zawsze głosy, że tajwański producent wcale idealny nie jest pod tym względem, a Samsung - wbrew pozorom - nie sprzedaje taniego plastiku. I dobrze, są to przecież rzeczy podlegające kwestii gustu.

Nokia N9
Nokia N9

Z drugiej strony zbyt bogata oferta smartfonów może utrudnić wybór użytkownikowi (m.in. ten temat poruszę jeszcze w najbliższym czasie). Ponieważ nie ma idealnego urządzenia, musimy zdecydować się takie, którego możliwości w jak największej części pokrywają się z naszymi oczekiwaniami. Raczej nigdy nie osiągniemy 100% satysfakcji, bo a to aparat mógłby być lepszy, a to obudowa taka jak w innym modelu czy ekran o wyższej rozdzielczości. Nieliczni tylko znajdą dla siebie smartfona idealnego – takim zazdroszczę.

PowerPack EEB-U20 1300 mAh dla SGSII
PowerPack EEB-U20 1300 mAh dla SGSII

Wspólnym problemem jest zwykle bateria. Czas pracy akumulatora nie dość, że jest obecnie niesamowicie przekłamywany, to jeszcze realnie słaby niemal w przypadku każdego nowego smartfona. Pamiętam, jak wymieniałem jeden ze swoich starszych HTC na Desire HD. Wydawał mi się doskonały – smukły, wystarczająco ciężki, z dużym ekranem i stosunkowo szybki. Dlaczego jednak zastosowano w nim baterię o pojemności zaledwie 1230 mAh? Dlaczego w najnowszych dziś smartfonach, takich jak HTC Sensation, Samsung Galaxy S II czy Nokia N9, stosuje się akumulatory o pojemności około 1500 mAh?

HTC Desire HD
HTC Desire HD

Bez względu na to, jakie kupi się urządzenie, czas jego pracy jest stały, mizerny. Przy bardzo intensywnym użytkowaniu mało który dziś smartfon wytrzyma od rana do wieczora. Oczywiście są wyjątki, ale to wciąż skromna liczba telefonów. HTC EVO 3D niewiele różni się od HTC Sensation - ma stosunkowo dużo większą pojemność baterii, ale wcale nie działa od niego wiele dłużej. Okazuje się, że nie warto sugerować się danymi dotyczącymi czasu pracy baterii podanymi przez producenta. Najgorsze jednak jest to, że wyścig trwa, a o baterie jeszcze nikt nie zadbał - można powiedzieć, że w tym aspekcie stoimy w miejscu.

Qualcomm Snapdragon
Qualcomm Snapdragon

Jeśli już znajdziemy najbardziej pasujące urządzenie, przyjdzie się na końcu zmierzyć z marnym czasem pracy baterii. Myślę, że wiele osób nie decyduje się na smartfona (a szkoda) właśnie z tego powodu. Dlaczego producenci ścigają się na wydajność układów swoich telefonów, jest jasne. Trudno zrozumieć jednak, dlaczego stosują akurat takie baterie. Słyszymy o nadchodzących rdzeniach, 1,5 GHz procesorach Qualcomma, jeszcze lepszych wyświetlaczach i układach graficznych. Ale czy ktoś słyszał o realnych planach rozwiązania problemu czasu pracy baterii?

[ankieta id="99"]

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.