Qualcomm szydzi z Tegry 4: "Nie jest tak dobra jak nowe Snapdragony"

Qualcomm szydzi z Tegry 4: "Nie jest tak dobra jak nowe Snapdragony"07.02.2013 16:10
Anand Chandrasekher (fot. youtube.com)

Kilka dni temu Qualcomm oficjalnie zaprezentował nową generację swoich procesorów, czyli Snapdragony 600 i 800. Teraz firma promuje swoje dziecko publicznie, przekonując przy tym o jego wyższości nad jednym z największym konkurentów, czyli Tegrą 4.

Kilka dni temu Qualcomm oficjalnie zaprezentował nową generację swoich procesorów, czyli Snapdragony 600 i 800. Teraz firma promuje swoje dziecko publicznie, przekonując przy tym o jego wyższości nad jednym z największym konkurentów, czyli Tegrą 4.

Forbes miał okazję porozmawiać z Anandem Chandrasekherem - dyrektorem ds. marketingu firmy Qualcomm - o jej nadchodzących procesorach. Szybko jednak rozmowa zeszła na temat nowego produktu Nvidii. Oto wypowiedź CMO giganta z San Diego:

Snapdragon S4 Pro jest lepszy od Tegry 3. W testach publikowanych przez serwis AnandTech, S4 Pro okazał się dwukrotnie szybszy od najwydajniejszej Tegry dostępnej na rynku.

Nvidia właśnie zaprezentowała swoją Tegrę 4 i nie wiemy, kiedy produkty w nią wyposażone zadebiutują na rynku, ale wierzymy, że Snapdragon 600 będzie pierwszy. Z kolei Snapdragon 800 będzie według nas znacznie od niej wydajniejszy i wyznaczy zupełnie nowe standardy.

Zniszczymy więc Tegrę 4. Nie ma w niej absolutnie nic interesującego. W zasadzie Tegra 4 nie ma niczego, czego nie miałby już Snapdragon S4 Pro...

Nvidia myślała, że wydajna grafika pomoże jej przez jakiś czas i że przyczyniła się do popularności Tegry na rynku tabletów. Myślimy, że może się to zmienić. Świat staje się coraz bardziej świadomy tego, że to, co w kwestii CPU i GPU oferujemy my, jest lepsze od tego, co oferują inni (...)

Pokonamy ich pod względem grafiki!

Anand Chandrasekher zdaje się nie dostrzegać jednej rzeczy: największą zaletą procesorów Tegra nigdy nie była najwyższa na rynku wydajność. Układy Nvidii wielokrotnie przegrywały w benchmarkach z rozwiązaniami konkurencji, ale nie wpłynęło to negatywnie na ich popularność. Dlaczego? Bo Tegra zawdzięcza rynkowy sukces głównie dobremu marketingowi i stawianiu na oprogramowanie.

Nvidia zawsze dbała o to, by wiele gier trafiało ekskluzywnie w pierwszej kolejności na urządzenia napędzane przez Tegrę, a autorski sklep z aplikacjami Tegra Zone okazał się magnesem na deweloperów. Najstarsi górale mający m.in. urządzenia Samsunga pamiętają zapewne, że wiele produkcji docierało do nich z wielotygodniowym opóźnieniem w stosunku do użytkowników urządzeń z procesorami Tegra.

[solr id="komorkomania-pl-147774" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4465,pierwsze-smartfny-z-ubuntu-phone-jeszcze-w-tym-roku" _mphoto="ubuntu-dla-smartfonow-14-bdc28ba.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3517[/block]

Właśnie to najbardziej przemawiało do producentów mobilnych urządzeń. Decydowali się oni na wykorzystywanie układów Nvidii, bo wiedzieli, że konsumenci będą mieli z tego bardziej wymierne korzyści niż możliwość odpalenia benchmarku i wykonania tańca radości na widok cyferek.

Jeśli nowe Snapdragony faktycznie mają podbić rynek, to Qualcomm swoją kampanię reklamową prawdopodobnie będzie musiał oprzeć na czymś więcej niż przekonywanie świata, że jego procesory pozwalają na wczytywanie stron internetowych o 0,075 sekundy szybciej* niż rozwiązania konkurentów. Na szczęście dla giganta portfolio rozwiązań i usług skupionych wokół Snapdragonów jest ogromne, więc nie powinno być z tym problemów.

Tutaj możecie obejrzeć fragment wywiadu na wideo:

Chrandrasekher: Qualcomm Completely Beats Nvidia in Graphics, Period

*liczba jest zmyślona

Źródło: YouTubeForbesPhone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.