Te przechwałki producentów o rekordach sprzedaży zaczynają być śmieszne

Te przechwałki producentów o rekordach sprzedaży zaczynają być śmieszne06.04.2018 17:20
Xperia XZ2 Compact

Coraz częściej jesteśmy bombardowani przechwałkami producentów dotyczącymi rekordowych wyników przedsprzedaży. Jest tylko jednej problem - zamiast konkretnych liczb, dostajemy jedynie zgrabną manipulację faktami.

Przeglądam sobie Facebooka i trafiam na wpis polskiego oddziału Sony. "W przedsprzedaży - dzięki wam - trzykrotnie pobiliśmy wcześniejszy rekord zamówień, który przypadł akcji promocyjnej z udziałem Xperii XZ Premium" - chwali się producent. Z ciekawości otwieram załączoną informację prasową, a tam:

Zamknęliśmy właśnie spektakularną akcję przedsprzedaży najnowszego flagowego smartfonu Sony – Xperii XZ2. Jej wyniki przeszły najśmielsze oczekiwania organizatorów, trzykrotnie przekraczając efekty podobnej akcji ze smartfonem Xperia XZ Premium.

Brzmi imponująco, ale za tymi przechwałkami nie stoi nic, bo Sony nie zdradza konkretów. Ile to jest "trzykrotnie więcej niż w przypadku XZ Premium"? 100 egzemplarzy? 1000? 10 000? 100 000? Milion? Nie wiadomo.

Podobną taktykę stosuje m.in. Samsung

Pod koniec marca firma chwaliła się w prasówce:

Galaxy S9 i S9+, najnowsze smartfony firmy Samsung, podbiły serca polskich konsumentów. W zakończonej w ubiegłym tygodniu przedsprzedaży, urządzenia pobiły rekord ustanowiony przez poprzednika.

I znów - żadnych liczb. Za wyjątkiem informacji, że ustanowiony przez S8 rekord został pobity o 150 proc.

Również Huawei na polskiej premierze P20 podkreślał, że sprzedaje się on dużo lepiej niż P10. Jak dokładnie się sprzedaje? Tego już firma nie ujawnia.

Czyżby jednak nie było się czym chwalić?

Nie twierdzę, że wspomniane telefony sprzedają się źle, bo tego nie wiem. Nie wiem także, czy sprzedają się dobrze.

Wiem natomiast jedno - im słabsze osiąga się wyniki, tym łatwiej jest je poprawić. Usain Bolt raczej już nigdy nie pobije swojego rekordu na setkę, ale ja - przy odrobinie samozaparcia - pewnie w miesiąc poprawiłbym życiówkę o połowę. Przy czym dalej przegrałbym wyścig z kulawą zakonnicą...

Równie dobrze można by podrzucić telefon jakiemuś pingwinowi, a potem szczycić się, że udziały na Antarktydzie wzrosły w ciągu doby o 100 proc.

Pamiętam, że na takiej manipulacji faktami Play zbudował całą kampanię marketingową. Krótko po rynkowym debiucie fioletowy operator zaczął szastać sloganem "najszybciej rozwijająca się sieć w Polsce".

A przecież startując od zera naprawdę niewiele trzeba, by już po miesiącu mieć nawet kilkadziesiąt razy więcej klientów niż pierwszego dnia. W przypadku konkurencji - która klientów liczyła wówczas w milionach - taka bezliczbowa kalkulacja nie wyglądała już tak korzystnie.

Jeśli więc firma nie chwali się, ile sprzedała smartfonów, lecz ile razy więcej sprzedała smartfonów, mam prawo podejrzewać, że tak naprawdę wielkich powodów do zadowolenia nie ma.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.