Samsung w 2014 sprzedał 1,2 miliona inteligentnych zegarków, ale Apple sprzeda ich aż 15 milionów?

Samsung w 2014 sprzedał 1,2 miliona inteligentnych zegarków, ale Apple sprzeda ich aż 15 milionów?12.03.2015 14:43
Samsung Gear S
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

Inteligentne zegarki to nadal dla wielu bardziej ciekawostka niż sensowny produkt, na który chcieliby wydać swoje pieniądze. Zmienić to może ostatnio zaprezentowany produkt Apple, ale lider tego rynku, czyli Samsung zapewne bez walki się nie podda.

Na ostatniej konferencji firmy z Cupertino dowiedzieliśmy się wszystkiego o Apple Watch. Mi on nie przypadł do gustu, ale bardzo cieszę się, że wejdzie na rynek. Producent sprzętów z nadgryzionym jabłkiem jest bez wątpienia kreatorem trendów na rynku mobilnym i jeśli ich smartwatche okażą się ogromnym sukcesem to moim zdaniem zyskają na tym również inne firmy tworzące inteligentne zegarki. Większym zainteresowaniem może się cieszyć wtedy chociażby Huawei Watch, LG G Watch Urbane czy produkty Samsunga jak Gear S.

Jak można się domyślać koreańska firma i tak radzi sobie bardzo dobrze, co pokazują wyniki sprzedaży inteligentnych zegarków za poprzedni rok przygotowane przez Statista.com:

Sprzedaż smartwatchy w 2014, Źródło zdjęć: © statista.com
Sprzedaż smartwatchy w 2014
Źródło zdjęć: © statista.com

Jak widać Samsung jest zdecydowanym liderem rynku inteligentnych zegarków i w poprzednim roku sprzedał ich ponad 1,2 mln. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla Pebble i FitBit'a (odpowiednio 700 i 600 tysięcy sztuk). Po pół miliona smartwatchy sprzedało Sony oraz Lenovo. Warto zauważyć również, że w walkę o czołowe miejsca mogą się jeszcze włączyć LG i Garmin. Reszta producentów poradziła sobie dużo gorzej w 2014 roku. Łącznie aż 89 firm wprowadziło do sprzedaży swoje inteligentne zegarki w poprzednim roku i sprzedali ich 6,8 milionów. Ich średnia cena wyniosła 189 dolarów.

Oczywiście jeśli chodzi o sprzedaż Apple Watch to na razie możemy tylko przypuszczać jak duży sukces on odniesie. Pierwsza partia zegarków firmy z Cupertino ma wynosić 3 miliony sztuk, czyli niemal połowę ogólnej sprzedaży tych akcesoriów w zeszłym roku. Jednak to nie koniec, ponieważ według analityków Strategy Analytics Apple sprzeda w 2015 roku aż 15 milionów swoich zegarków, dzięki czemu mają osiągnąć 55% tego rynku. Łącznie w tym roku aż 28,1 milionów zegarków ma znaleźć nabywców.

Jeśli te przewidywania się potwierdzą to możemy śmiało powiedzieć, że ten rok będzie należeć do inteligentnych zegarków, które zaliczą ogromny wzrost. Prawdopodobnie drugim producentem będzie Samsung, ale walka między tymi firmami może być na tym polu bardzo interesująca. Co prawda Koreańczycy zapowiedzieli pauzę jeśli chodzi o zegarki, ale kto jak nie Apple może zmienić ich zdanie?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.