Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku - raport

Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku - raport31.01.2009 17:00
Katarzyna Pura

Centrum Badań Marketingowych INDICATOR przeprowadziło badanie konsumenckie "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni". Obejmowało ono rynek telefonii komórkowej i stacjonarnej, internetu, a także telewizji. Nas najbardziej interesuje ten pierwszy i to właśnie na nim się skupimy.

Badanie miało na celu poznanie opinii konsumentów o usługach telekomunikacyjnych.

Centrum Badań Marketingowych INDICATOR przeprowadziło badanie konsumenckie "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni". Obejmowało ono rynek telefonii komórkowej i stacjonarnej, internetu, a także telewizji. Nas najbardziej interesuje ten pierwszy i to właśnie na nim się skupimy.

Badanie miało na celu poznanie opinii konsumentów o usługach telekomunikacyjnych.

Pod uwagę brano przede wszystkim: posiadanie telefonu komórkowego, znajomość operatorów oraz kryteria ich wyboru, zakres korzystania z dostępnych usług, sposób płacenia rachunków i ich wysokość, zadowolenie (bądź nie) z operatora, znajomość prawa dotyczącego zmiany sieci i przenoszenia numeru, a także zainteresowanie tą usługą.

Oto wyniki:

  • 83% Polaków deklaruje posiadanie komórki,
  • telefonia komórkowa w Polsce jest popularniejsza niż stacjonarna,
  • znajomość spontaniczna operatorów - wśród ankietowanych najbardziej znana marka to Era (90,2%), na drugim miejscu znajduje się Orange (88,4%), kolejny jest Plus (87,4%) i Play (62,3%). Mobilking jest mało rozpoznawalną siecią, ale najbardziej ze wszystkich operatorów MVNO (14,6%),
  • 77,3% ankietowanych zauważa reklamy związane z ofertą operatorów w radiu lub telewizji,
  • wśród badanych najwięcej osób najczęściej korzysta z usług Orange (37,5%), na drugim miejscu Ery (33,1%), a na trzecim Plusa (24,6%),
  • telefony na abonament są bardziej popularne niż pre-paid,
  • wymienianie się wiadomościami tekstowymi jest bardzo popularne wśród Polaków - 93,7% ankietowanych wysyła SMS-y, natomiast 41,3% - MMS-y,
  • 65,6% respondentów uważa, że przenoszenie numerów do innych sieci powinno być darmowe. 12,3% osób dopuszcza jej płatność, natomiast wysokość opłaty powinna wynosić średnio 34 zł,
  • przy wyborze operatora Polacy biorą pod uwagę przede wszystkim ofertę cenową, a także rabaty,
  • ankietowani średnio miesięcznie płacą za abonament 83zł, za karty pre-paid 53zł, natomiast za mix - 52zł.

Badanie przeprowadzono na terenie całej Polski w dniach 8-12 grudnia 2008r. Wzięło w nim udział 1600 respondentów w wieku powyżej 15 lat.

Gdybyś był w grupie ankietowanych, to jak odpowiedziałbyś na powyższe zagadnienia dotyczące telefonii komórkowej?

Źródło: UKE

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.