Samsung ma coraz gorszą sytuację w Chinach. Przegrywa nawet z Oppo oraz Vivo

Samsung ma coraz gorszą sytuację w Chinach. Przegrywa nawet z Oppo oraz Vivo01.02.2016 16:18
Chiny
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Samsung jest największym producentem smartfonów na świecie, ale w Chinach radzi sobie coraz gorzej. Nawet Oppo i Vivo są lepsze od Koreańczyków.

Kilka dni temu analitycy z IDC zaprezentowali globalne statystyki rynku smartfonów. Tak jak można było się tego spodziewać, zaskoczeń brak. Czołówka to nadal Samsung, Apple oraz Huawei i zapewne szybko to się nie zmieni. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w Chinach. Już wyniki po pierwszym kwartale 2015 pokazywały, że Samsung radzi sobie w Państwie Środka coraz gorzej. Koreańczycy wypadli wtedy z pierwszej trójki, a w stosunku do wcześniejszego roku sprzedali ponad 50 proc. mniej smartfonów. Teraz dzięki Strategy Analytics widać, że sytuacja jest jeszcze słabsza.

Rynek smartfonów w Chinach, Źródło zdjęć: © Strategy Analytics
Rynek smartfonów w Chinach
Źródło zdjęć: © Strategy Analytics

Analitycy z tej firmy wzięli pod lupę rynek chiński i nie dostrzegli tam Samsunga, przynajmniej w pierwszej piątce. Liderem okazało się Xiaomi, które w całym 2015 roku dostarczyło 67,5 mln smartfonów, co pozwoliło zgarnąć dla siebie 15,4 proc. rynku. Na drugim miejscu jest Huawei z 62,5 mln urządzeń i 14,2 procent udziałów. Podium zamyka Apple. Amerykanom udało się dostarczyć 49,5 mln iPhone'ów, co wystarczyło na zdobycie 11,3 proc. rynku.

To nie te firmy okazały się prawdziwym problemem Samsunga, ale kolejna dwójka: Vivo oraz Oppo. Już kilka miesięcy temu było jasne, że Koreańczycy mogą nie wrócić do pierwszej trójki, ale jednocześnie wypadnięcie z czołowej piątki było - przynajmniej dla mnie - abstrakcyjne. Szczególnie, że koreańska firma mocno się reklamuje w Chinach i w większych miastach jak Szanghaj nie ma problemu ze znalezieniem jej salonu. Najwyraźniej źle myślałem, ponieważ czwartym producentem w Chinach jest Vivo, które dostarczyło na rynek 36,7 mln urządzeń (8,4%), a na piątym miejscu znalazło się Oppo z wynikiem na poziomie 33,2 mln smartfonów (7,6%).

Reszta producentów dostarczyła na rynek 188,8 mln urządzeń, co łącznie dało rekordowy wynik na poziomie 437,8 mln. Warto odnotować, że jest to wzrost w stosunku do 2014 (423,6 mln), ale niezbyt duży (3 proc.). Powodem jest fakt, że Chiny są już nasyconym rynkiem i producenci muszą się bardzo postarać, żeby sprzedać swoje produkty. Co ciekawe, w IV kwartale zeszłego roku na rynek trafiło o 4 proc. mniej produktów niż rok wcześniej. Rezultaty poszczególnych producentów za ten okres prezentują się następująco:

  • Huawei - 17,9 mln / 15,2 proc.;
  • Xiaomi - 17,5 mln / 14,8 proc.;
  • Apple - 15,5 mln / 13,1 proc.;
  • Vivo - 11,8 mln / 10,0 proc.;
  • Oppo - 10,8 mln / 9,2 proc..

Samsungu, nie jest dobrze!

W podsumowaniu roku 2015 przygotowanym przez IDC można było przeczytać, że Samsung dostarczył na rynek jedynie 2,1 proc. więcej smartfonów niż w 2014. Przy ogromnych wzrostach chińskich producentów jest to śmiesznie mały rezultat. Poza tym wypadnięcie z pierwszej piątki na jednym z ważniejszych rynków, jakim bez wątpienia są Chiny, również nie są dobrym znakiem dla Koreańczyków. Ratunkiem może być rozsądna wycena produktów z serii Galaxy A oraz Galaxy J. Bez tego Samsung może coraz więcej tracić, ponieważ Chińczycy na pewno nie odpuszczą rywalizacji cenowej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.