Palący problem Samsunga Galaxy S III? A jednak nie [aktualizacja]

Palący problem Samsunga Galaxy S III? A jednak nie [aktualizacja]09.07.2012 10:00
Galaxy S III (fot. boards.ie)
Tomasz Nowak

O dziwnych problemach nowego flagowca Samsunga słyszymy już po raz drugi. Nie tak dawno wspominałem o wadzie wersji z niebieską obudową, a to nie wszystko.

O dziwnych problemach nowego flagowca Samsunga słyszymy już po raz drugi. Nie tak dawno wspominałem o wadzie wersji z niebieską obudową, a to nie wszystko.

Jeden z egzemplarzy zakończył żywot przez... samozapłon. Pechowy użytkownik korzystał z uchwytu samochodowego, kiedy nagle jego Samsung się zapalił. Oczywiście nie cały telefon, tylko jego dolna część (widoczna na zdjęciu), gdzie znajduje się procesor, moduły łączności i styki portu USB.

Telefon nadal działa. Wyświetlacz pozostał nietknięty. Jedyny problem to brak zasięgu, co może wskazywać na spalenie się modułu łączności 3G.

Przypadek jest co prawda odosobniony, ale niewykluczone, że inne egzemplarze nie są zagrożone. Jeśli do podobnego zdarzenia dojdzie, gdy telefon będzie akurat w uchwycie samochodowym, nic się nie stanie (poza utratą drogiego urządzenia), natomiast już w kieszeni jest niebezpieczny.

Samsung wygłosił oświadczenie, z którego wynika, że podjął odpowiednie kroki mające na celu wyjaśnienie sprawy. Aktualnie czekają, aż uszkodzony telefon do nich dotrze, żeby rozpocząć szczegółowe śledztwo. Mam nadzieję, że szybko dojdą do przyczyny awarii i uspokoją użytkowników.

Powodem zdarzenia mogła być wysoka temperatura, którą Galaxy S III osiągnął pod wpływem działającej nawigacji i promieni słonecznych padających przez przednią szybę podczas jazdy. Niestety, właściciel zniszczonego smartfona nie zdradził dokładnie, w jakiej sytuacji doszło do spalenia modułów, z jakiego uchwytu korzystał ani jaka temperatura panowała wewnątrz samochodu.

Poniżej kilka zdjęć pechowego egzemplarza:

spalony Galaxy S III (fot. boards.ie)
spalony Galaxy S III (fot. boards.ie)
spalony Galaxy S III (fot. boards.ie)
spalony Galaxy S III (fot. boards.ie)
spalony Galaxy S III (fot. boards.ie)
spalony Galaxy S III (fot. boards.ie)

Aktualizacja:

Zagadka związana z samozapłonem Galaxy S III została rozwiązana. Wynik jest dość zaskakujący, a Samsung ma powody do radości. Okazało się, że do uszkodzenia doszło z winy użytkownika. Jego pierwotna wersja zdarzenia nieco różniła się od stanu faktycznego. Telefon został uszkodzony w... kuchence mikrofalowej.

Użytkownik przyznał się, że zamoczył smartfona i próbował go wysuszyć za pomocą kuchenki mikrofalowej. Nie trzeba wspominać, że mikrofale nie są zbyt przyjazne dla elektroniki. Zgodnie ze słowami właściciela telefonu cała sprawa jest jedynie "wielką pomyłką".

Pomijam już pomysł wsadzenia telefonu do mikrofalówki, ale dlaczego zrzucać winę na producenta? Czy chłopak liczył na darmową wymianę telefonu na nowy? Jest to bardzo prawdopodobne. Nie pomyślał jednak, że pracownicy firmy szybko odkryją prawdziwą przyczynę usterki. Cóż, kłamstwo ma krótkie nogi.

Źródło: Engadget

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.