Samsung podwaja zyski, ale pojawiają się obawy...

Samsung podwaja zyski, ale pojawiają się obawy...25.01.2013 13:20
Galaxy Note II (fot. payalnic)
Adrian Nowak

Rynek smartfonów rośnie niezwykle szybko, a wraz z nim zyski jego lidera. Samsungowi w ostatnim kwartale udało się świetnie zrealizować strategię sprzedaży różnej klasy telefonów.

Ostatni kwartał 2012 roku oznaczał dla Samsunga zyski sięgające 6,6 miliarda dolarów. Jest to aż o 75% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Sprzedaż mobilnej dywizji w samych Stanach Zjednoczonych wyniosła 25,5 miliarda dolarów i w ciągu kwartału wzrosła o 4%. Oddział zajmujący się produkcją telefonów zarobił w ostatnim kwartale około 5 miliardów dolarów, a więc ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (2,35 miliarda dolarów).

Choć koncern cieszył się z wyników, podkreślając niezwykłe tempo rozwoju rynku, inwestorzy nieco się zawiedli. Cena walorów firmy spadła o 2,5%, co choć nie jest dużym rozczarowaniem, bez wątpienia pokazuje pewne obawy akcjonariuszy. Jak zauważa analityk Kim Hyung Sik, cytowany przez BusinessWeek:

Wyniki za ostatni kwartał były dobre, jednak problem w tym, co będzie dalej. Rynek najdroższych smartfonów został w ostatnim czasie mocno zaatakowany przez chińskich producentów, a więc w przyszłości znacznie trudniej będzie w tym segmencie notować istotne wzrosty.

Dla inwestorów wzrosty są niezwykle istotne, bo chcą przecież, by ich walory drożały, a nie "stały w miejscu". Sytuacja jest jednak mniej dramatyczna dla samego Samsunga, którego Galaxy S III i Galaxy Note II cieszą się niebywałym powodzeniem.

Początek roku nigdy nie jest najlepszym okresem dla Samsunga, bo użytkownicy oczekują wtedy kolejnych wydań flagowych urządzeń. Galaxy S4 może zostać zaprezentowany najwcześniej pod koniec marca, a więc nie będzie miał również istotnego wpływu na wyniki za pierwszy kwartał 2013 roku - to także nie zachęca inwestorów do zakupu akcji Samsunga w najbliższym czasie.

W dłuższej perspektywie koreański gigant nie ma jednak większych powodów do zmartwień. Wystarczy zauważyć, że Galaxy S III kupiło już 41 milionów osób, a Note'a II ponad 5 milionów w zaledwie dwa miesiące od premiery. Kolejne wydania flagowców bez wątpienia odnotują jeszcze lepsze wyniki, co powinno przełożyć się na szeroki strumień zysków dla Samsunga i - miejmy nadzieję - również nowe rewolucyjne gadżety. W końcu ile można czekać na smartfony z elastycznymi ekranami...

Źródło: BusinessWeek

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.