Samsung spodziewa się wysokiej sprzedaży Galaxy Mega. I prawdopodobnie ma rację

Samsung spodziewa się wysokiej sprzedaży Galaxy Mega. I prawdopodobnie ma rację12.04.2013 13:00
Galaxy Mega
Adrian Nowak

Niewygodne, ciężkie i mało estetyczne - najczęstsze skargi dotyczące dużych smartfonów, choć wciąż się pojawiają, coraz częściej przestają mieć znaczenie. Gadżety z dużymi ekranami po prostu świetnie się sprzedają, więc na pewno będzie ich przybywać.

Samsung zaskoczył ostatnio nowym smartfonem (czy właściwie miniaturowym tabletem) Galaxy Mega, który w mniejszej wersji ma ekran o przekątnej 5,8 cala. Jest on znacznie większy nawet niż Galaxy Note II, a do tego występuje również w wydaniu z matrycą 6,3 cala - ostatecznie jest więc niewiele mniejszy od popularnego tabletu Nexus 7.

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że Samsung strzela w ciemno - po prostu przygotowuje urządzenia w wielkościach, których jeszcze na rynku nie było. To nic, że mało kto wyobraża sobie dzwonienie z tak dużego telefonu, a noszenie go w kieszeni jest praktycznie niemożliwe: klienci kochają duże smartfony i już nieraz to pokazali.

Według źródeł serwisu Digitimes Samsung spodziewa się świetnej sprzedaży Galaxy Mega z ekranem 5,8 cala i już zamówił dla niego około miliona paneli w firmach Chunghwa Picture Tubes (CPT) oraz Giantplus Technology. Koreański gigant nie produkuje tak ważnych elementów tego urządzenia we własnych fabrykach, żeby móc skupić się na swoich flagowcach. Jest to również wyraźny sygnał, że Galaxy Mega to tylko dodatek do głównej linii smartfonów - choć nie jest on najlepszą propozycją dla wszystkich, na pewno znajdą się na niego chętni.

Gdy po raz pierwszy wyciekły doniesienia o Galaxy Mega, część internautów wątpiła, że są prawdziwe. Niestety w tym przypadku na przykład rozdzielczość ekranu była tak słaba, że wydawała się żartem. Matryca qHD (960 x 540 pikseli) w tak dużym urządzeniu i dwurdzeniowy procesor 1,4 GHz nie są szczytem możliwości Samsunga. Gadżet o tak nietypowych wymiarach nie mógł się jednak stać kolejnym flagowym urządzeniem i azjatycki koncern doskonale o tym wiedział.

Samsung tym razem postanowił po prostu zbudować urządzenie, które będzie ciekawą alternatywą dla niewielkich tabletów. Jak wiadomo, sprzedaż Nexusa 7 czy iPada mini jest bardzo dobra, a część użytkowników zapewnia, że nosi tego typu urządzenia ze sobą cały czas. Galaxy Mega to nic innego jak prawdziwa hybryda smartfona i tabletu, która dzięki niewyszukanym podzespołom może być również stosunkowo atrakcyjna pod względem cenowym.

Na pewno wiele osób wytknie gigantyczne rozmiary nowych urządzeń Samsunga. Warto jednak jeszcze raz podkreślić, że nie jest to gadżet dla każdego. Osoby, które mają niewiele miejsca w kieszeniach i telefon wykorzystują raczej sporadycznie, prawdopodobnie jeszcze długo zostaną przy urządzeniach o "standardowej" wielkości. Dla klientów już teraz noszących ze sobą tablet albo planujących zakup takiego gadżetu może to być jednak ciekawa alternatywa.

Źródło: Phone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.