Samsung sprzedaje fabrykę ekranów LCD i inwestuje w OLED-y? I bardzo dobrze!

Samsung sprzedaje fabrykę ekranów LCD i inwestuje w OLED-y? I bardzo dobrze!13.11.2015 15:28
Galaxy S6 edge+
Konrad Błaszak

Jednym ze znaków rozpoznawczych Samsunga są ekrany wykonane w technologii OLED, ale Koreańczycy produkują również panele LCD. Przynajmniej na razie, bo właśnie zrobili duży krok w kierunku całkowitego postawienia na AMOLED-y.

Pod niemal każdym wpisem dotyczącym wyświetlaczy pojawiają dziesiątki komentarzy starających się udowodnić, że Samsung robi najlepsze panele lub wręcz przeciwnie, że jego produkty są po prostu dobre, ale mają też szereg wad. Zawsze w takich chwilach warto rzucić okiem na zdanie specjalistów, a ci z DisplayMate uznali, że Note 5 ma najlepszy ekran na świecie. Od jakiegoś czasu ta technologia gości już nie tylko w najdroższych urządzeniach, ponieważ Galaxy J5 z Super AMOLED-em ma moim zdaniem jeden z najlepszych ekranów w średniej półce.

Samsung pod tym względem jest moim zdaniem bezkonkurencyjny, ale AMOLED-y goszczą w coraz większej liczbie urządzeń innych producentów. Wystarczy przypomnieć OnePlusa X, HTC One A9 czy też flagowe produkty Meizu, jak chociażby model Pro 5. Co więcej, według przecieków iPhone'y wkrótce też mają dostać ekrany OLED oczywiście produkcji Koreańczyków. To nie jest jeszcze pewne, ale wskazują o tym chociażby nowe ruchy Samsunga oraz przecieki temu towarzyszące przytoczone przez BusinessKorea.

Według tych informacji, koreańska firma zatrzymała produkcję w fabryce L5, która zajmowała się tworzeniem paneli LCD piątej generacji. Co więcej, szuka ponoć kupca na wyposażenie potrzebne do produkcji takich ekranów. Zyski z tego nie mają być zbyt duże, ponieważ wyniosą dziesiątki milionów wonów (10 mln won = ok. 340 tysięcy złotych). To nie pieniądze mają być najważniejsze, ponieważ na miejscu tej linii produkcyjnej może powstać nowa, skupiająca się tylko na OLED-ach, które - według przecieków - trafią do Apple'a. Jest to zmiana, która postępuje, ponieważ w zeszłym roku Samsung sprzedał już jedną fabrykę zajmującą się LCD czwartej generacji.

iPhone 6 i Galaxy S6, Źródło zdjęć: © Krzysztof Basel
iPhone 6 i Galaxy S6
Źródło zdjęć: © Krzysztof Basel

Taki ruch jest podyktowany nie tylko tym, że OLED jest po prostu bardziej przyszłościową technologią, ale konkurencja na rynku paneli LCD - przez zwiększenie zainteresowania chińskich firm ich produkcją - znacząco wzrosła. Jest on też odpowiedzią na potrzeby innych producentów, mówi się, że nie tylko Apple, ale również Huawei zamierza kupować takie ekrany od Samsunga (Nexus 6P ma już zresztą taki wyświetlacz). Chyba nie trzeba przypominać, że te 3 firmy są aktualnie największe w tej branży.

Istotnym konkurentem może być druga z koreańskich firm. LG także zamierza zainwestować więcej w tę technologię, a dokładniej w zagięte wyświetlacze P-OLED. Jeden z nich można znaleźć w modelu G Flex 2. Poza tym gigant rynku jakim jest Xiaomi również rozważa zastosowanie AMOLED-ów w swoich smartfonów i partnerem ma być właśnie ten producent. Bez wątpienia rywalizacja na tym rynku będzie z każdym miesiącem coraz ciekawsza.

Dla mnie najważniejsze jest to, że w końcu takie wyświetlacze mogą częściej trafiać do smartfonów ze średniej i niskiej półki, jak chociażby w przypadku Galaxy J2. Nigdy nie byłem zbyt wybredny jeśli chodzi o technologię wykonania ekranu, ale od jakiegoś czasu to właśnie OLED-y najbardziej trafiają w mój gust i przy zmianie telefonu będę chciał kupić coś z takim rozwiązaniem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.