Samsung jako jedna z nielicznych firm jest innowacyjna i słucha swoich klientów?

Samsung jako jedna z nielicznych firm jest innowacyjna i słucha swoich klientów?18.02.2015 18:42
Galaxy Note Edge
Źródło zdjęć: © Samsung
Konrad Błaszak

Już od dłuższego czasu obserwuję uważnie producentów smartfonów oraz nowe urządzenia. W ostatnim czasie nie doczekaliśmy się u większości większych zmian. Co najdziwniejsze, pod tym względem wyróżnia się moim zdaniem Samsung, który jest krytykowany za zalewanie rynku dziesiątkami podobnych urządzeń i brak innowacyjności. Czy krytyka jest jednak słuszna?

Nigdy nie byłem i nadal nie jestem specjalnym fanem Samsunga. Uważam, że Galaxy S5 to lekko zmodyfikowana "czwórka" i jeśli miałbym szukać flagowca to na pewno nie spojrzałbym w stronę tego koreańskiego producenta. Poza tym nie odkryję Ameryki jeśli stwierdzę, że Samsung wypuszcza dziesiątki bardzo podobnych do siebie produktów i przez to wiele osób nazwie go technologicznym spamerem, a nie innowacyjną firmą. Są jednak co najmniej 3 powody, dla których powinniśmy jeszcze raz przemyśleć, czy to nie Koreańczycy są jedną z nielicznych firm, które stawiają na innowacyjne rozwiązania i przede wszystkim - słuchają swoich klientów.

Plastik się nudzi? No to poszalejmy z metalem!

Kolejny Samsung = kolejna plastikowa mydelniczka? Też myślałem podobnie przy prezentacji S5, ale potem wszystko zaczęło zmierzać w dobrą stronę. Samsung w końcu po długich miesiącach (a właściwie latach) wysłuchał swoich fanów; Galaxy Note 4 dostał aluminiową ramkę, a Galaxy Alpha i potem seria A tylko potwierdziły, że Koreańczycy zmierzają w dobrą stronę. Nie jestem fanem wyglądu topowych słuchawek tej firmy, ale gdy pierwszy raz wziąłem do ręki Alph, byłem bardzo zdziwiony jak ona mi się spodobała. To nadal są samsungi i nie sposób ich pomylić z innymi telefonami, ale przez drobne szczegóły prezentują się kilkukrotnie lepiej. I co najważniejsze, w końcu sprawiają wrażenie obcowania z czymś wartym swojej ceny.

Galaxy Alpha, Źródło zdjęć: © Samsung
Galaxy Alpha
Źródło zdjęć: © Samsung

Wyginamy ekran!

Jako bloger technologiczny pod koniec ubiegłego roku zastanawiałem się, co zrobiło na na mnie największe wrażenie. Żaden z flagowców nie nadawał się moim zdaniem do bycia tym najciekawszym, ponieważ ich specyfikacja oraz możliwości są bardzo zbliżone. Pod uwagę brałem jedynie Xperię Z3 Compact oraz Galaxy Note'a Edge. Produkt Sony jak możecie się domyślić zwrócił moją uwagę, ponieważ jest na naszym rynku wyjątkowy, ale to chyba phablet Samsunga zrobił na mnie większe wrażenie.

Galaxy Note Edge, Źródło zdjęć: © Samsung
Galaxy Note Edge
Źródło zdjęć: © Samsung

Zagiętym ekranem miałem przyjemność pobawić się tylko chwilę, ale już teraz widzę, że daje on ogromne możliwości i dzięki niemu Koreańczycy są o krok przed innymi firmami. Na rynku są już urządzenia jak Galaxy Round czy LG Flex, ale to nieco inne rozwiązanie niż w Note Edge, które jest moim zdaniem ciekawsze. Dlatego też czekam na prezentację Galaxy S6, bo jestem ciekaw, czy i tym razem dostaniemy dwa flagowce, ze zwykłym oraz wygiętym wyświetlaczem.

Własne procesory!

Jak wiecie Samsung w swoich urządzeniach używa procesorów Qualcomma, czyli Snapdragonów oraz swoich autorskich układów, Exynosów. Amerykańska firma ostatnio ogłosiła, że jedna z czołowych firm zrezygnowała ze Snapdragona 810 w swoich flagowcach i prawdopodobnie chodzi o Koreańczyków. Jeśli te informacje się potwierdzą i w Galaxy S6 zobaczymy tylko nowego Exynosa to będzie o bardzo odważna decyzja Koreańczyków. Niemniej trzeba pamiętać, że koreańska firma jest aktualnie jednym z największych dostawców pamięci do smartfonów, więc korzystanie tylko ze swoich procesorów w większym stopniu uniezależniłoby Koreańczyków od firm trzecich.

Samsung traci, ale Samsung myśli!

Staram się być na bieżąco z wypowiedziami ludzi pracujących w największych firmach tworzących smartfony. Często po słabych okresach możemy posłuchać jak zamierzają wszystko zmienić, żeby znów być na topie. Zwykle nic z tego nie wynika i ci producenci jak tracili tak tracą nadal. Dobrym tego przykładem jest Sony, które ciągle zmaga się z kłopotami, a zmiany zapowiadane są już od dłuższego czasu. Bardzo mało jest korporacji, które potrafią tak szybko dostosowywać się do wymagań rynku jak Samsung. Koreańczycy ostatnio mieli słabsze wyniki niż zakładali, ale wyciągają z tego wnioski i wprowadzają zmiany.

Według przecieków, Samsung ma również znacząco odświeżyć i odchudzić swoją nakładkę. Taki ruch byłby świetny, ponieważ TouchWiz według wielu użytkowników jest obecnie najsłabszym punktem smartfonów Samsunga. Wiele o planach na najbliższe miesiące dowiemy się z prezentacji Galaxy S6, która odbędzie się 1 marca. Niemniej moim zdaniem Samsung już pokazał, że potrafi być innowacyjny, a kolejny flagowiec będzie tylko postawieniem kropki nad i.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.