Serwisy społecznościowe z komórki

Serwisy społecznościowe z komórki09.09.2008 14:00
Kira Czarczyńska

Wszelkiego rodzaju serwisy tworzące społeczności wirtualne cieszą się na całym świecie ciągle rosnącym powodzeniem. Ten potężny potencjał nie mógł ujść uwadze także usługodawców komórkowych. Jak będzie wyglądać rynek mobilnych serwisów społecznościowych w najbliższej przyszłości? Zdaniem analityków, przez najbliższe trzy lata zainteresowanie klientów będzie rosnąć skromnie, by potem gwałtownie przyspieszyć.

Wszelkiego rodzaju serwisy tworzące społeczności wirtualne cieszą się na całym świecie ciągle rosnącym powodzeniem. Ten potężny potencjał nie mógł ujść uwadze także usługodawców komórkowych. Jak będzie wyglądać rynek mobilnych serwisów społecznościowych w najbliższej przyszłości? Zdaniem analityków, przez najbliższe trzy lata zainteresowanie klientów będzie rosnąć skromnie, by potem gwałtownie przyspieszyć.

Firma ABI Research poprawiła ostatnio nieco swoje szacunki - zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami (z roku 2006), mobilne serwisy społecznościowe miały mieć do 2011r. 174 miliony użytkowników. Teraz ich ilość jest szacowana na 140 milionów w roku 2013. Jest to jednak i tak nadal bardzo duży potencjalny rynek - dochód z subskrypcji w serwisach przekroczyć ma bowiem 410 milionów dolarów.

Inne firmy analityczne mają jeszcze bardziej optymistyczne szacunki: zdaniem Juniper Research w 2012 roku na całym świecie będzie około 600 milionów użytkowników mobilnych serwisów społecznościowych (prognoza z sierpnia br.), a według opinii Pyramid Research - aż 950 milionów użytkowników telefonów komórkowych będzie wówczas korzystać z tego typu usług.

U nas korzystanie z serwisów społecznościowych przez komórkę nie jest jeszcze szczególnie popularne. Nic w sumie dziwnego, skoro właściciele najbardziej popularnych nie uwzględniają w zasadzie użytkowników komórek przy projektowaniu serwisów - zdecydowanie brakuje w nich wersji "light" pozwalającej na w miarę sensowne korzystanie. Prędzej czy później jednak, ten trend dojdzie też do nas.

Właściciele serwisów społecznościowych powinni więc już teraz zwrócić uwagę na rodzący się nowy rynek.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.