Siri ma konkurencję. Alexa Amazonu debiutuje na iPhone'ach

Siri ma konkurencję. Alexa Amazonu debiutuje na iPhone'ach17.03.2017 14:47
Łukasz Skałba

Asystent głosowy Amazonu będzie dostępny na znacznie większej liczbie urządzeń. Producent zaszył Alexę w oficjalnym kliencie Amazon na iOS. Czy Siri ma się czego obawiać?

Amazon zaprezentował asystenta głosowego Alexa wraz z urządzeniem Amazon Echo. Jest to głośnik z wbudowanymi mikrofonami i zainstalowanym inteligentnym asystentem. Można przy jego pomocy wyszukać w sieci wszelkie potrzebne informacje, puścić wybraną muzykę, zamówić określone produkty w sklepie, a nawet sterować inteligentnym domem. Niestety, ani użytkownicy Androida, ani iOS, nie mogli w żaden sposób korzystać z Alexy. Do czasu.

Alexa debiutuje na iOS

Siri było pierwszym rozpowszechnionym na szeroką skalę asystentem głosowym. Apple nieustannie pracuje nad jego ulepszeniem, ale nie ma łatwo, gdyż na rynku pojawiło się kilka konkurencyjnych rozwiązań, takich jak Google Assistant, Cortana, czy właśnie Alexa. O ile usługa Google'a nie jest dla Apple bezpośrednim zagrożeniem (nie ma wersji na iPhone'y), o tyle Cortana, a teraz również Alexa, mogą trochę użytkowników od Siri przejąć.

Amazon właśnie rozpoczął proces aktualizacji swojego oficjalnego klienta swojego sklepu internetowego. W prawym górnym rogu pojawiła się ikonka przedstawiająca mikrofon, która po dotknięciu wybudzi Alexę. Oprócz głosowego wyszukania i zamówienia produktów ze sklepu, możliwe będą wszystkie inne interakcje znane z głośnikowej wersji Alexy.

Mimo wszystko, ciężko traktować rozwiązanie Amazonu jako pełnoprawnego konkurenta Siri. Nie siedzi ono bowiem w kodzie systemu aż tak głęboko, jak asystent Apple'a. Jego możliwości są więc znacznie mniejsze. Niemożliwe jest chociażby głosowe uruchomienie wybranej aplikacji, nie mówiąc już o wykonaniu jakiejś akcji z nią związanej.

Brakuje też możliwości głosowego wywołania Alexy. W przypadku Amazon Echo, jest to możliwe poprzez komendę "Alexa". W przypadku urządzeń działających na iOS, najpierw musimy uruchomić aplikację, a później dotknąć ikonkę mikrofonu. To zdecydowanie za dużo kroków do wygodnej obsługi głosowej smartfona. Kiedy i czy w ogóle ujrzymy Alexę na Androidzie? Tego na razie nie wiadomo.

Niestety Alexa działa tylko w języku angielskim i funkcja ta nie jest dostępna dla polskich użytkowników.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.