Skype dla iPhone’a - pierwsze spojrzenie

Skype dla iPhone’a - pierwsze spojrzenie01.04.2009 12:00
Paweł Cebula

Wypuszczenie komunikatora Skype dla iPhone’a jest dość dużym wydarzeniem. Wiele osób entuzjastycznie przyjęło zarówno wiadomość o planach wypuszczenia takiej aplikacji, jak i sam fakt obecności Skype’a w AppStore. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej komórkowej wersji Skype’a.

Wypuszczenie komunikatora Skype dla iPhone’a jest dość dużym wydarzeniem. Wiele osób entuzjastycznie przyjęło zarówno wiadomość o planach wypuszczenia takiej aplikacji, jak i sam fakt obecności Skype’a w AppStore. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej komórkowej wersji Skype’a.

Naszą przygodę ze Skypem zaczynamy od ściągnięcia tej aplikacji z AppStore. Na szczęście jest ona darmowa, chociaż niektórzy byli wręcz przekonani, że będzie pobierana drobna opłata jak np. 0.99$ - na szczęście tak się nie stało. Instalujemy, uruchamiamy i klops - przy próbie wpisania danych potrzebnych do zalogowania się, lub zarejestrowania konta aplikacja kończy pracę i wraca do springboarda. Problem ten może spotkać każdą osobę, która posiada iPhone’a z Jailbreakiem - wyjścia są dwa: wyłączenie Clippy (aplikacji do kopiuj / wklej) lub instalacja z cydii „mobile substrate”. Drugie wyjście jest znacznie prostsze.

Po zalogowaniu, automatycznie ładują się wszystkie kontakty, które dodaliśmy korzystając ze Skype’a na naszym Maku. Jak widać mamy możliwość wyświetlenia wszystkich kontaktów, jak i tylko tych, które są aktualnie Online. W przypadku długich list kontaktów z pewnością przyda się wbudowana wyszukiwarka.

Na dole, obok Kontaktów znajdują się czaty, mamy więc możliwość nie tylko rozmowy głosowej, ale i tekstowej, chociaż w tym wypadku znacznie wygodniejszą i szybszą formą komunikacji jest rozmowa głosowa niż wklepywanie wiadomości na małej klawiaturze.

SkypeOut - oczywiście również działa - klawiatura przypomina do złudzenia tę znaną standardowo z iPhone’a. Mamy możliwość zarówno ręcznego wpisania numeru telefonu, jak i wyszukania go z kontaktów znajdujących się na iPhonie.

Meritum - rozmowy głosowe. Bardzo wysoka jakość połączeń - głos rozmówcy jest głośniejszy i wyraźniejszy niż to ma miejsce np. w przypadku tanich i tandetnych słuchawek. Czasami jednak zauważalne są pewne problemy - mimo tego, że ktoś jest „dostępny” to na liście jest widoczny jako niedostępny - sytuacja zmienia się po próbie połączenia. Współrozmówca dostrzegł też kilkukrotnie komunikat „Druga strona ma problemy z urządzeniami dźwiękowymi” - z kolei na iPhonie widoczna była informacja „Call Failed”.

Wrażenie ogólne - bardzo pozytywne. Mimo tego, ze czasami zdarzały się różne problemy z połączeniem, prawidłowym wykryciem statusu kontaktu, a nawet (jednorazowe) nagłe zakończenie pracy aplikacji - ciesze się, że coś takiego znajduje się w AppStore. Mniej za to cieszy się bateria w iPhonie, która jest rozładowywania w sposób natychmiastowy.[block position="inside"]2299[/block]

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.