Słaby marketing powstrzymywał HTC. Aż 35 modeli na horyzoncie w 2013 roku?

Słaby marketing powstrzymywał HTC. Aż 35 modeli na horyzoncie w 2013 roku?04.01.2013 13:00
HTC One X
Tomasz Hamryszak

HTC z pewnością nie będzie miło wspominać minionego roku. Prezes Peter Chou po cichu liczy, że słaba sprzedaż to przeszłość, a tymczasem do Sieci wyciekła lista 35 nowych modeli.

[solr id="komorkomania-pl-134588" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5118,hegemonia-applea-oraz-samsunga-na-rynku-smartfonow-trwa-nadal-nokia-w-powaznych-tarapatach" _mphoto="samsung-vs-apple-bt-1182-d5809b9.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3272[/block]

Kiepskiej sytuacji firmy nie kryje sam Peter Chou, prezes HTC. Przyznał w wywiadzie dla Wall Street Journal, że wyniki finansowe były słabe i że liczy (choć brzmi to niezbyt przekonująco) na poprawę:

Najgorsze dla HTC prawdopodobnie minęło. Rok 2013 nie powinien być taki zły.

Według Chou winę za nie najlepszy rok ponosi słaby, zbyt mało agresywny marketing. Na tym polu rywale poradzili sobie o wiele lepiej:

Nasi konkurenci byli zbyt silni i bardzo zaradni, wydając masę pieniędzy na marketing. My zrobiliśmy za mało w tym kierunku.

Peter Chou w rozmowie z WSJ zaprzeczył wcześniejszym doniesieniom, że w tym roku firma skupi się na urządzeniach głównie ze średniej półki cenowej. Najbliższy rok może jednak nie być tak ekscytujący, jak życzyliby sobie tego fani HTC. Prezes firmy stwierdził bowiem, że nie ma ona tak wielu środków jak konkurencja (Apple i Samsung), które mogłaby przeznaczyć na prace nad unikatowymi produktami.

Chou, zapytany o doświadczenia z ubiegłego roku, stwierdził:

Jedną rzeczą, którą nauczył mnie ubiegły rok, jest szybkie działanie i reagowanie na zmiany na rynku. Stale dostrajamy nasze plany sprzedaży i pozycje na różnych rynkach.

Czy HTC wyjdzie z dołka? Wypowiedzi prezesa nie napawają optymizmem. Słaby marketing rzeczywiście może mieć na to wpływ, jednak bardziej skłaniałbym się ku teorii, że Chou, który przez tyle lat świetnie prowadził firmę, nieco zboczył z kursu. HTC potrzebuje wizjonera z charyzmą, a obecny prezes wydaje się być jego zaprzeczeniem.

35 nowych modeli? Czas rozpocząć spekulacje

Pierwszą wpadką HTC w tym roku jest wyciek listy (u dołu wpisu) nazw kodowych aż 35 modeli smartfonów. Wbrew pozorom nie jest to nic wielkiego. Plan wydania 35 urządzeń w ciągu tego roku wydaje się jak najbardziej realny, a w samym 2012 firma zaprezentowała łącznie około 30 modeli w różnych wariantach i dla różnych regionów.

[solr id="komorkomania-pl-141300" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4752,htc-hd2-z-windows-rt-czemu-nie" _mphoto="a-jrg5vcuaengfu-141300-2-d9f7cf2.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3273[/block]

Warto zauważyć, że na liście znajdują się modele już pokazane (tj. Deluxe – oficjalnie Butterfly), w wielu wariantach dla różnych regionów (aż 8 odmian high-endowego modelu M7), a do tego można jeszcze śmiało doliczyć kilka modeli, które zostaną anulowane przez producenta.

W rezultacie jeśli lista smartfonów zostanie potwierdzona i zawiera wszystkie urządzenia, jakie firma zamierza wprowadzić do sprzedaży, to można śmiało stwierdzić, że HTC nie zaleje rynku niewiarygodną liczbą nowych urządzeń.

Na koniec obiecana lista:

  • APOLLO_TD
  • CP3DCG
  • CP3DTG
  • CP3DUG
  • DELUXE_R
  • DELUXE_UL
  • DELUXE_TW
  • DLXP_WL
  • ERA_U
  • EVITA_UTL
  • IMPRESSION_J
  • JET
  • K2_CL
  • K2_WL
  • K2_PLC_CL
  • KNIGHT
  • M7_U
  • M7_WL
  • M7_WLJ
  • M7_WLV
  • M7DCG
  • M7DTG
  • M7DUG
  • M7C_DTU
  • MONACO_TDU
  • MONACO_U
  • MONACO_UL
  • OPERA_UL
  • PDLU
  • PRIMOMINIU
  • PULSE_TD PUE_TD
  • QUATTROF
  • QUATTROU
  • VENUS_CL
  • VERDI_LTE

Źródło: WSJPhoneArena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.