ZTE idzie śladami Motoroli. Grand S II z obsługą poleceń głosowych

ZTE idzie śladami Motoroli. Grand S II z obsługą poleceń głosowych08.01.2014 16:16
ZTE Grand S II
Źródło zdjęć: © ZTE
Mateusz Żołyniak

Jedną z najciekawszych nowości w Moto X była głosowa obsługa smartfona. Teraz drogą tą zaczynają podążać inni producenci, w tym ZTE z modelem Grand S II.

ZTE na targach CES 2014 pokazało sporo nowości. Najciekawszą jest Grand S II, zaliczający się do topowych rozwiązań producenta. W przeciwieństwie do modeli Nubia nie został on przygotowany z myślą o robieniu zdjęć.

Chińczycy, tworząc nowe urządzenie, zdecydowali się pójść śladami Motoroli i umożliwić jego obsługę za pomocą poleceń głosowych. ZTE nie zastosowało wszystkich opcji znanych z Moto X (brak integracji z Google Now), ale nowe funkcje i tak są interesujące. Użytkownicy ZTE Grand S II mogą m.in. odblokowywać telefon po wypowiedzeniu prostej komendy ("Hello, Grand S"), korzystać ze specjalnego trybu samochodowego (My Drive) czy robić zdjęcia po wydaniu krótkiego polecenia (np. "Cheese").

Za obsługę poleceń głosowych odpowiada procesor dźwięku z układu Qualcomma. Jest nim topowy czterordzeniowy Snapdragon 800 z rdzeniami Krait 400 2,3 GHz i grafiką Adreno 330. Na pokładzie smartfona jest również 5,5-calowy ekran IPS LCD o rozdzielczości Full HD (1920 x 1080 pikseli), aparat 13 Mpix, kamerka 2 Mpix do rozmów wideo, 2 GB pamięci RAM, 16 GB pamięci wbudowanej i bateria o pojemności 3000 mAh. Pracą steruje Android 4.3 Jelly Bean.

Pomysł ZTE, żeby wykorzystać polecenia głosowe w Grand S II, bardzo mi się podoba. Podobne rozwiązania oczywiście pojawiły się już wcześniej w innych urządzeniach, propozycje Chińczyków nie są też tak rozbudowane jak te w Moto X, ale mogą się one przydać w niektórych sytuacjach. Być może w przyszłości firma rozszerzy obsługę głosową swoich smartfonów. Kto wie, może tymi śladami pójdą inni producenci i wkrótce będzie to standard we wszystkich telefonach. Szkoda tylko, że nie ma co liczyć na porozumiewanie się z komórkami po polsku...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.