Smartfony Xiaomi - gdzie tkwi ich fenomen?

Smartfony Xiaomi - gdzie tkwi ich fenomen?07.09.2020 11:21
Materiał sponsorowany

Marka Xiaomi osiągnęła w Polsce ogromny sukces. W ciągu zaledwie kilku lat stała się liderem rynku smartfonów, co wydawało się niemożliwe w tak krótkim czasie. W czym tkwi fenomen tych urządzeń? Co spowodowało, że Polacy odwrócili się od innych, cenionych na całym świecie marek, a zdecydowali się na urządzenia Xiaomi? Sprawdźmy, jak do tego doszło.

Artykuł sponsorowany

Krótka historia

Marka Xiaomi została założona 6 kwietnia 2010 roku, a jej urządzenia zaczęły być oficjalnie dostępne w Polsce dopiero we wrześniu 2016 roku. Tak spektakularne wyprzedzenie bardzo znanych firm było trudne do przewidzenia, ale kolejne lata pokazywały, że marka cieszy się coraz większą popularnością. Zacznijmy jednak od tego, że Xiaomi było trzecim producentem telefonów na świecie zanim jeszcze rozpoczęło globalną ekspansję w USA i Europie. Kiedy jeszcze kilka lat temu przedstawiciele firmy twierdzili, iż planują w najbliższym czasie stać się największym producentem smartfonów, z jednej strony wielu analityków uważało, że nie jest to możliwe, ale z drugiej, patrząc na dotychczasowe osiągnięcia marki, zaczęto te deklaracje traktować poważnie.

Wyniki po pierwszym kwartale 2020 roku były dla Xiaomi obiecujące. Według danych agencji Canalys firma zajęła drugie miejsce pod względem poziomu sprzedaży smartfonów. Następnie pojawiły się również dane IDC, według których Xiaomi wskoczyło na pozycję lidera. To imponujący wynik, biorąc pod uwagę fakt, że telefony tej marki są oficjalnie dostępne w Polsce od zaledwie niecałych 4 lat. Firma rozwija w naszym kraju sieć swoich sklepów, które pojawiają się w kolejnych galeriach handlowych. Działa również oficjalny sklep internetowy Xiaomi pod adresem: https://mi-store.pl/. Na firmowym blogu można śledzić wiadomości o pojawiających się placówkach stacjonarnych. Tam również znajdują się informacje o promocjach – tych, z których można skorzystać online, jak i w poszczególnych sklepach tradycyjnych.

Z czego wynika sukces Xiaomi?

Początki marki Xiaomi w Polsce miały miejsce, zanim jeszcze telefony tej firmy były oficjalnie dostępne w naszym kraju. Wtedy to klienci, którzy szukali bardzo tanich smartfonów, mogli zamawiać je z chińskich sklepów, a ich ceny były absurdalnie niskie. Problemem był jednak brak polskiego wsparcia czy gwarancji. Zatem telefony te cieszyły się zainteresowaniem nawet wówczas, gdy nie były tak łatwo dostępne. Kiedy jednak nastąpiło już oficjalne wejście na polski rynek, to firma mogła powoli budować swoją markę. Trochę to trwało, ale producent obrał też zupełnie inną strategię niż konkurencja. Nie inwestował ogromnych pieniędzy w reklamy – po prostu oferował telefony o bardzo dobrych parametrach w atrakcyjnej cenie. Zadając pytanie na forach czy serwisach społecznościowych o najlepszy telefon w danym budżecie, prawie zawsze uzyskamy sugestie, że nikt nie zapewni więcej niż Xiaomi.

Żeby stwierdzić, że warto brać pod uwagę telefony tej firmy, trzeba jednak zerknąć na parametry przykładowych modeli smartfonów i ich aktualne ceny. Ze smartfonami Xiaomi możesz zapoznać się na oficjalnej stronie resellera tej marki - mi-store.pl.

Oto przykładowe modele smartfonów Xiaomi, w które warto zainwestować, mając do wydania na urządzenie kilkaset złotych:

  • Xiaomi Redmi 7A – seria telefonów Redmi osiągnęła na całym świecie ogromny sukces sprzedażowy. Urządzenia te są wybierane przez młodszych i starszych użytkowników, mniej i bardziej wymagających. W połowie lipca 2020 roku ten telefon kosztował we wspomnianym sklepie zaledwie 399 zł. A co w tej cenie zapewnia producent? Naprawdę wiele. Zacznijmy od baterii o pojemności 4000 mAh, która umożliwia dzwonienie nawet przez całą dobę – wszystko dzięki optymalizacji systemu MIU i oszczędzaniu energii przez ten sprzęt. Wielu użytkowników telefonów narzeka, że muszą ładować swoje urządzenie nawet częściej niż raz dziennie. Nie dotyczy to jednak Redmi 7A. Smartfon obsługuje szybkie ładowanie i jest wyposażony w ładowarkę o mocy 10W. Ciekawostką jest odblokowywanie telefonu twarzą – bez konieczności podawania np. hasła. Urządzenie wyposażone jest w procesor Qualcomm® Snapdragon™ 439, 2 GB pamięci RAM i 16 lub 32 GB pamięci wewnętrznej. To parametry, które są wystarczające nawet do grania w wymagające aplikacje. Wszystko to uzyskuje się za niewielką kwotę!
  • Xiaomi Redmi 9 – jeszcze większe możliwości niż w przypadku Redmi 7A przy niewiele wyższej cenie? Tak, to możliwe! A wszystko dzięki kolejnemu modelowi telefonów z tej serii. Redmi 9 ma jeszcze mocniejszą baterię – aż 5020 mAh. Umożliwia ona prowadzenia rozmów do 31 godzin, 185 godzin odtwarzania muzyki czy 19 godzin pracy z nawigacją. Można zatem zapomnieć o konieczności ciągłego ładowania sprzętu. Telefon wyposażony jest w poczwórny aparat i duży wyświetlacz 6.53” FHD+ oraz posiada 3 lub 4 GB RAM-u i 32 lub 64 GB pamięci wewnętrznej. Ten smartfon docenią nawet ci, którzy szczególną uwagę przywiązują do wysokiej jakości obrazu i realistycznych zdjęć. Urządzenie wykonane jest z tworzywa sztucznego odpornego na zachlapania i obsługuje technologię NFC, która pozwala na płacenie telefonem. Co istotne, w połowie lipca 2020 roku Redmi 9 kosztował około 600 zł!

Oczywiście Xiaomi to nie tylko bardzo tanie telefony. W ofercie wspomnianego sklepu są również dostępne zaawansowane urządzenia, które spełnią oczekiwania bardzo wymagających klientów. Mowa tutaj np. o Xiaomi Mi 10 Pro wyposażonym m.in. w 8 GB pamięci RAM i 256 GB pamięci wewnętrznej. Kolejnym przykładem jest Poco F2 Pro, którego oceniono jako pogromcę flagowców. W urządzeniu tym producent zastosował najnowocześniejsze rozwiązania i udało mu się to połączyć z bardzo atrakcyjną ceną. Na razie nie zapowiada się, żeby Xiaomi miało zwolnić tempo. Nie zapominajmy, że ta firma zdobywa nie tylko rynek smartfonów, ale powoli ma coraz większy udział w rynkach innych sprzętów.

Artykuł sponsorowany

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.