LG i HTC robiąc smartfony z podwójnymi ekranami popełniają jeden błąd. Samsung zrobił to dobrze już 7 lat temu

LG i HTC robiąc smartfony z podwójnymi ekranami popełniają jeden błąd. Samsung zrobił to dobrze już 7 lat temu16.01.2017 17:47
LG V20

Najpierw LG, teraz HTC. Coraz większą popularność zdobywają smartfony wyposażone nie w jeden, lecz dwa sąsiadujące ze sobą wyświetlacze. Widzę w nich jednak jedną poważną wadę.

LG V10, LG V20, LG X screen i HTC U Ultra - cztery smartfony z ostatnich kilkunastu miesięcy, które mają jeden wspólny mianownik; każdy z nich ma podwójny ekran. Jest tylko jeden problem...

Dlaczego producenci umieszczają dodatkowy ekran akurat w tym miejscu?

W każdym z wymienionych telefonów ekran pomocniczy znajduje się nad ekranem głównym. W każdym ma podobną funkcję - wyświetla powiadomienia, skróty do aplikacji i inne przydatne dane.

HTC U Ultra
HTC U Ultra

Minusem tego rozwiązania jest fakt, że do tak ulokowanego ekraniku bardzo trudno dosięgnąć, gdy telefon obsługiwany jest jedną ręką. Co mi z tego, że skróty do ulubionych apek czy kontaktów mam zawsze pod ręką, skoro i tak muszę użyć drugiej ręki, by z niego skorzystać?

Dolna część smartfona byłaby dużo lepszym miejscem na ekran pomocniczy

Dock z najczęściej używanymi aplikacjami w iPhone'ach i smartfonach z Androidem domyślnie umieszczony jest na dole ekranu. Tam też umieszcza się też paski nawigacyjne.

Producenci smartfonów już dawno zrozumieli, że ważne rzeczy muszą się znajdować w zasięgu kciuka. Najwidoczniej dodatkowy ekran jest uznawany za niezbyt ważny, a to błąd, bo może być bardzo praktyczny - daje dostęp do ważnych treści nie przysłaniając przy tym niczego na wyświetlaczu głównym. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie.

Samsung zrobił to dobrze już w 2010 roku

Dziś mało kto o tym pamięta, ale ponad sześć lat temu Samsung stworzył dla amerykańskiego operatora Verizon zmodyfikowaną wersję telefonu Galaxy S znaną jako Galaxy Continuum. Telefon ten wyróżniał się obecnością dwóch ekranów. Drugi, nazywany przez Samsunga Ticker Display, umieszczony był na dole.

Samsung Continuum miał podwójny ekran już w 2010 roku
Samsung Continuum miał podwójny ekran już w 2010 roku

Ticker Display miał podobne funkcje, co dodatkowe ekrany w smartfonach LG czy HTC - wyświetlał widgety z przydatnymi treściami. Te faktycznie znajdywały się jednak pod ręką, czego o nowych rozwiązaniach konkurencji powiedzieć nie można.

Umieszczenie dodatkowego ekranu na dole ma jeszcze jedną zaletę - może on wypełnić niemal całą szerokość obudowy. Projektanci LG i HTC musieli zostawić trochę miejsca dla przedniej kamerki i innych sensorów.

Dół telefonu jest zdecydowanie niedoceniony przez twórców smartfonów

Przyczepiłem się podwójnych ekranów, ale nie jest to jedyny istotny element interfejsu, który z niewiadomych przyczyn jest spychany na górę, czyli najtrudniej dostępne miejsce.

Spójrzmy chociażby na mobilne przeglądarki internetowe, które ktoś kiedyś przeniósł żywcem z pecetów i tak już zostało. Przecież pasek adresu w górnej części mobilnej przeglądarki do absurd. Dlatego do dziś uważam, że jedną z najlepiej zaprojektowanych mobilnych przeglądarek pozostaje... Internet Explorer z Windows Phone'a.

Mobilne przeglądarki Microsoftu mają pasek adresowy na dole ekranie
Mobilne przeglądarki Microsoftu mają pasek adresowy na dole ekranie

Na szczęście w tej materii coś powoli zaczyna się zmieniać. W testowej wersji Chrome'a pojawiła się niedawno ukryta opcja pozwalająca przerzucić pasek adresu z gór na dół.

Cóż, lepiej późno niż wcale.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.