Smartphone Beta Test, czyli Nokia chce dopiec konkurencji [wideo]

Smartphone Beta Test, czyli Nokia chce dopiec konkurencji [wideo]02.04.2012 16:00
Smartphone Beta Test
Mateusz Żołyniak

Czas na kolejną akcję marketingową Nokii, mającą na celu wypromowanie serii Lumia. Tym razem fińska firma nie będzie się rozwodziła nad zaletami Windows Phone'ów, ale na stronie Smartphone Beta Test pokaże wady konkurencyjnych rozwiązań z systemami Apple'a i Google'a. Co z tego wyniknie?

W Sieci pojawiły się dzisiaj pierwsze zajawki strony smartphonebetatest.com, która ma wystartować za nieco ponad 4 dni (co pokazuje licznik widniejący u góry strony). Na razie logo autorów jest zamazane, ale łatwo się domyślić, że chodzi o Nokię.

Na stronie znajduje się materiał wideo, który przedstawia człowieka (Chris Parnell) nudzącego się w centrum monitoringu i czekającego na coś, oraz trzy filmiki obrazujące problemy z życia użytkowników telefonów komórkowych, tzw. behind the beta.

Jak nietrudno zgadnąć, pokazują one w luźny sposób trudności, z którymi borykają się lub borykali użytkownicy popularnych modeli, z iPhone'em 4 na czele.

Nowa kampania reklamowa wiąże się z premierą rynkową Nokii Lumii 900 w USA. Telefon trafia właśnie do oferty sieci AT&T. Jest to pierwszy model Finów, który ma odnieść znaczący sukces na rynku amerykańskim. Co ma w tym pomóc?

Po pierwsze agresywna polityka cenowa - Lumia 900 w sieci oferowana jest za 99 dol., czyli kosztuje 100 dol. mniej niż inne topowe smartfony. Po drugie Nokia planuje pokazać Amerykanom zalety Lumii w bardzo dobitny sposób - odnosząc się do problemów konkurencji, który generowały buzz w przeszłości.

Bardzo podoba mi się hasło kampanii: "If you ever thought that your smartphone wasn't all that it was cracked up to be, that's because it wasn't". Jestem też ciekawy, jak rozwinie się strona i co jeszcze się na niej pojawi.

Już dostępne filmiki w komiczny sposób przypominają o znanych wadach choćby iPhone'a 4, a zwroty w stylu "That is user error" czy "Stop acting like a spoiled child and use the approved grip" wywołują uśmiech, mimo że temat jest wałkowany od wielu miesięcy.

O tym, co będzie dalej, przekonamy się zapewne już za 4 dni. Wytknięcie wad może być skutecznym sposobem na przekonanie amerykańskich użytkowników do zmiany telefonu. Podobne akcje próbuje w USA robić Samsung, ale te w wykonaniu Nokii są przynajmniej zabawne.

Źródło: smartphonebetatest.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.